Timo is bijna 2 jaar en ik wil voor zijn verjaardag nieuw speelgoed voor hem kopen (what else , maar dan wel iets uitdagends, waar hij echt even moeite voor moet doen, ik merk namelijk dat hij dat erg leuk vindt. Zo heeft hij een tijdje terug een puzzelperiode gehad, dat vond hij moeilijk en wilde het daarom heel veel doen... nu kan hij met zijn ogen dicht puzzelen en heb ik dus wat moeilijker puzzels gekocht. Iemand nog tips voor uitdagend speelgoed voor zijn leeftijd?
Hier met 2 jaar een houten knikkerbaan. Hij is er groot fan van maar je moet hem wel samen opbouwen dat kan hij echt nog neit alleen. Houten treinbaan dito.
Ik moest ook aan bambino loco denken, of memorie inderdaad. Memorie hebben wij, maar dat kan mijn zoontje nog niet. Al heb ik het pas 2 keer met hem gedaan. Maar goed, duidelijk iets wat nog te ontdekken valt dus. En hij heeft ook een houten treinbaan waar best wel veel uitdaging in zit. Wij moeten hem altijd helpen met opbouwen namelijk. @ theangels: leuk die knikkerbaan! Daar heb ik nog over getwijfeld.
Hier is de klei een grote hit! En de duplo is en blijft erg interessant. Ook een doktersset (thermometer, pleister, stethoscoop, bloeddrukmeter, e.d.) is erg leuk.
Mijn zoontje heeft voor kerst het spel knappe koppen gekregen. Nu is hij al wat ouder, maar het kan gespeeld worden vanaf 2 jaar. Hier valt het erg in de smaak. Ook hamertje tik vindt hij leuk, moet je uiteraard wel bijblijven. Of thomas de trein, wordt hier steeds verder uitgebreid en ik denk dat het heel lang leuk blijft voor ze. Sinds kort heeft hij er een treintje op rijden op batterijen, groot succes! Werkbankje misschien! Het is allemaal zo leuk he!
Hier zijn favorieten: *Memory-spel.. Nog niet omgekeerd, hij zoekt nu nog gewoon dezelfde plaatjes bij elkaar. *Domino-spel met plaatjes met hoeveelheden.. die legt ie zelf tegen elkaar, kan hij erg lang zoet mee zijn. *Duplo.,. hoe meer hoe beter, hij bouwt hele steden. *Auto's.. Jayro is gek op auto's.. Ik wil hem voor z'n 2e verjaardag misschien een grote garage geven. *Soldaatjes.. hij heeft dat bij oma, eigenlijk voor z'n grotere neef, maar hij vindt het geweldig.. zet hele slagvelden neer.. uhh tsja.. vind het wat minder pedagogisch verantwoord, maar leuk vindt hij het wel! *Peuter/kleuter-knex!!! Is hier ook een groot succes, hij krijgt het wel pas sindskort in elkaar, maar is wel lekker uitdagend. *Playmobiel.. Wel vanaf 4 jaar geloof ik, maar hier een groot succes.
iets om te bouwen met grote schroeven/moeren met grote schroevendraaiers e.d valt hier goed in de smaak.
Wij begonnen met memorie eerst open te spelen,toen ze dat goed door had dicht maar met bv alleen maar drie sets en zo bouwde we het op