Hallo dames, Zoals hierboven al staat is er gister in mijn urine ontstekingscellen ontdekt. Nu heb ik een ab ervoor gekregen maar ben tevens draagster van de gbs bacterie. Nu vraag ik me af waar komt dit weg en wat staat me te wachten voor straks? Moet sowiso in het ziekenhuid bevallen met ab infuus. Iemand ook ervaring hiermee???? Zit er tevens sterk aan te denken mijn afspraak van as woensdag te verzetten naar of vandaag of maandag maak me toch enive zorgen..
Waar komt dit weg? Ligt eraan welke bacterie de ontsteking heeft veroorzaakt. Hebben ze de urine op kweek gezet? De gbs draag je altijd bij je en kan bij verzwakt immuunsysteem de kop op steken. Het kan ook gewoon een blaasontsteking zijn. Meestal worden die veroorzaakt door darmbacterien die bij iedereen 'wonen' en aangezien je poepgaatje nogal dicht bij je plasgaatje zit... Als je zwanger bent ben je gewoon wat gevoeliger voor (blaas)ontsteking. Op zich niet afwijkend. Ab zal prima helpen. Niets om je zorgen over te maken!
Was jij niet degene die vanwege pijn rechts boven in je buik was onderzocht? Als je verder geen klachten passend bij blaasontsteking hebt gehad dan is het dus eigenlijk bij toeval gevonden. Eens met Merah: gbs heb jij ws altijd in je urine, dat kan een blaasontsteking geven maar dat hoeft niet. Kan ook een andere bacterie zijn. Als het de gbs is helpt 'gewone' antibiotica niet, en die moet je ook niet steeds opnieuw gaan behandelen tijdens de zwangerschap. Tijdens je bevalling is al afgesproken. bij een andere bacterie wel zinvol. Dus kweekuitslag allerbelangrijkste. Hebben ze dat gedaan bij de HAP? Anders zou ik gewoon even bellen met het ziekenhuis waar je onder controle bent voor advies en uitleg. Groetjes en succes
Jep dat was ik! Ze adviseerden mijn urine na te laten kijken want de huisarts op.de post kon niks vinden.. vandaar dat ik het heb laten testen. Ze hebben niks op kweek gezet zover ik weet. Gisterochtend urine ingeleverd en na 2en kon ik bellen. Ik weet dat de gbs altijd aanwezig is en ook blijft. Daarom zit ik dus van wat is wijsheid want belde gister met de poli van de gyn maar ik moest de ha maar bellen en als die me niks konden zeggen dan kon ik hun weer bellen..
Oh fijn, lekker duidelijk... Zonde dat er niet gekweekt is bij de ha, maar nu heeft dat geen zin meer want je slikt al ab. Ik zou zeggen een week na het stoppen van de kuur een kweek laten doen om te kijken of er geen bacterien meer zijn (behalve dan de gbs). En voortaan dit laten onderzoeken in het zkh ipv bij de ha. Maar besprrek dit vlg wk even met je gyn, dan kunnen jullie duidelijke afspraken maken waar jij je met welke klachten zal melden!
Ja ga sowiso in peteer met de gyn. Helaas heb ik nu een nieuwe en de keee daarop weer een ander. Diegene die ik had is helaas ergens anders gaan werken. Vorige zwangerschap is er urine in het ziekenhuis getest en bloed afgenomen. Ben erg benieuwd wat ik kan en moet verwachten..
Volgens mij vooral uitleg en advies vragen zodat je weet waar je nu en de volgende keer aan toe bent... Urineweginfectie en gbs is voor alle gynaecologen dagelijkse kost dus moet niet veel uitmaken bij wie je terecht komt . Succes!