Beste lactatiekundige, Ik ben sinds 4 weken de trotse moeder van een prachtig jongetje. Vanaf zijn geboorte ben ik aan het tobben met de borstvoeding. Er zijn veel problemen geweest met aanleggen, stuwing en mijn zoontje was teveel afgevallen, waarvoor hij toen 2 dagen kunstvoeding heeft gekregen. Ik heb door al die problemen en daardoor ook mijn onzekerheid een lactatiekundige laten langs komen, waardoor het aanleggen daarna beter ging. Nu is het volgende aan de hand. Mijn zoontje lijkt niet verzadigd na de borstvoeding. Bijna altijd komt hij 20 min na het drinken weer voor een voeding. Hij krijst zich dan zo overstuur, dat ik hem telkens weer aanlegde, wat resulteerde dat hij soms wel 15 tot 20 x per dag aan de borst ligt. Omdat ik en mijn zoontje hier zeer gefrustreerd van werden, heb ik besloten om over te stappen naar kunstvoeding. Ik probeer dit voorlopig nog te doen in combinatie met borstvoeding. De borstvoeding die hij nu krijgt, kolf ik af. Zodat ik weet hoeveel ml hij ongeveer binnen krijgt. In de ochtend uren leg ik hem nog aan de borst. ( drinkt dan 10 minuten en valt in een diepe slaap) Ik probeer hem vaak wakker te houden ( luier verschonen, maar tevergeefs) Hij komt dan vaak na een half uur tot een uurtje weer. Kunt u eens mee kijken naar het schema wat ik heb bijgehouden en mij vertellen of ik op deze manier goed bezig ben? 5:00 Borstvoeding ( op verzoek) 6:30 Borstvoeding ( op verzoek) 8:30 Afgekolfde borstvoeding ( 125 ml) 12:00 120 + 4 flesvoeding 16:30 Afgekolfde borstvoeding ( 125 ml) 19:30 Afgekolfde borstvoeding ( 125 ml) 23:00 120 + 4 flesvoeding. Op de afgekolfde voeding lijkt hij meer verzadigd dan aan de borst en op de flesvoeding is hij helemaal lang 'vertrokken'. Mijn zoontje weegt op dit moment 3550. ( was in zijn eerste week afgevallen naar 2960) Ik hoop dat u mij hierin nog wat adviezen kan geven of kan ik op deze manier zo doorgaan? Alvast bedankt. Groet, Liset
hoi Liset als hij het hier goed op doet, tevreden is en voldoende poept en plast is het prima. Mirjam