Wij hebben de knoop doorgehakt en gaan over twee maandjes voor een tweede kindje. Nu heb ik nog een dichte pot foliumzuur staan, die eigenlijk tot april goed was. Is dit echt zo strikt? Ik vind het zonde om een nieuwe te kopen als die datum eigenlijk onzin is en ik ben met dat soort dingen altijd bang om betrapt te worden.
Oke, maar als ik eenmaal zwanger ben dan ga ik zwangerschapsvitamines slikken. Dit is dan tot het zwanger worden. Zal het dan echt schadelijk zijn of zit er geen foliumzuur meer in?
Ik zou voor mijn eigen gemoedsrust een nieuwe pot kopen denk ik. Maar die pillen zijn echt niet ineens bedorven na jaren in zo'n pot
Die datum is meestal ruim gerekend. Slecht zal het waarschijnlijk niet zijn maar ik zou het risico niet nemen. Toch niet voor hetgeen het maar kost.
Ik heb zonder het te weten foliumzuur over datum geslikt toen ik al zwanger was. Paniek, gyn gebeld en kon geen kwaad zei ze. Maar toch even een nieuw doosje gaan halen...
Zouden ze dat er dan voor de lol op gezet hebben? Dan hadden ze het toch net zo goed achterwege kunnen laten? Ik begrijp dat je het zonde vind, maar ik zou toch een nieuw potje halen. Alles voor de gezondheid van je ongeboren kind toch?
Ik denk persoonlijk dat het geen kwaad kan, vaak zetten ze een datum erop omdat ze zichzelf willen indekken en omdat consumenten dan een nieuw potje kopen! Maar toch knaagt er dan iets, stel dat?? Ik zou voor die paar euro een nieuw potje kopen, zo heb je sowieso geen knagend gevoel.
Je zal er wel niet ziek van worden. De datum is gewoon een datum tot waar de producent de garantie kan geven dat het product van dezelfde kwaliteit is als dat het gemaakt is. In het geval van foliumzuur zou ik toch bang zijn dat er minder werkzame stof in zit en gezien de prijs van het spul en het doel waarvoor je het gebruikt zou ik toch even een nieuwe halen
Ik zou zeker een nieuw potje halen, het is maar een paar euro! Foliumzuur is echt essentieel voor de gezondheid van je kindje, daar zou ik geen risico's mee nemen.
Ik denk niet dat het kwaad kan, maar ik zou idd ook toch nieuwe halen. Gelukkig zijn ze niet zo heel duur . Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor, het is zonde om het weg te gooien!
Waarom zou je tobben om een paar euro te besparen? En je zegt; als ik zwanger ben ga ik over op vitamine compleet. Met andere woorden; als ze niet meer goed zijn, slik ik ze iig niet tijdens mijn zwangerschap. Slik ze dan voor die tijd gewoon niet
Ik zou voor de zekerheid nieuwe kopen. En waarom dan niet meteen zwangerschapsvitamines. Daar zit ook foliumzuur in en nog andere goeie stoffen. Het is om zwanger te worden ook handig om al die vitamines binnen te krijgen
Ik snap je vraag, want ik vind het ook zonde om dingen weg te gooien. Fabrikanten zijn verplicht een houdbaarheidsdatum te vermelden, ook bij dingen als bijvoorbeeld zout(wat helemaal niet bederft). Echter, dit gaat om de gezondheid van je kindje, niet om een potje keukenkruiden. Ik zou daarom een nieuwe pot halen. Mocht je kindje een open ruggetje oid hebben en je de oude pot foliumzuur hebben gebruikt, ga je je altijd afvragen of dat effect heeft gehad (met foliumzuur kun je een open ruggetje niet voorkomen, maar de kansen erop worden aanzienlijk minder). De kansen zijn heel klein natuurlijk (gelukkig), maar het is zo'n 'wat als....' situatie.
Na verloop van tijd gaat er foliumzuur verloren. M.a.w. dan slik je een lege huls. Het is dus beter om een nieuwe voorraad aan te schaffen.