Mijn topje van de duim is ontstoken...Wat kan ik doen? Ik week in biotex, hele dag nat verbinden...ik mag pas bij de HA langskomen als ik koorts krijg Hij is best dik en het doet onwijs veel pijn.
wel de groene biotex hoop ik! de andere en ook soda kan je weefsel aantasten veel sterkte dat is altijd pijnlijk
Ibuprofen slikken, dit is ontstekingsremmend.. verder geen tips voor je die je niet al doet. Beterschap met je duim, het doet erg zeer.. I Know..
Idd wel de groene biotex gebruiken..... Groene badedas vind ik ook superspul! En nat verbinden, gaat t dan niet nog meer broeien? Of is het geen wond die onstoken is?
Oei pijnlijk.. Idd in de groene biotex en een iboprufen, maar wat je er verder nog aan kunt doen, geen idee..
ik heb een ontstoken ringvinger... maar ik heb naast m'n nagel zo'n puntje (?) eruit getrokken... en dat is gaan ontsteken. Ik heb dus wel een soort van 'ingang' . En dan zou je betadine kunnen proberen. Dat had ik zelf niet in huis en ik heb (op advies van m'n ouders) een pleister met groene zeep er op gedaan. Dat werkt een beetje als trekzalf... En nouja, daardoor kwam er wel wat troep uit een paar uur later. Dat was gisteren. Vandaag gaat het een stuk beter, maar nog steeds ontstoken. Ik ga morgen maar even bellen als het niet minder is. Als ik ibuprofen 200 in huis gehad had, had ik dat misschien ook wel genomen, vanwege de ontstekingsremmende werking inderdaad.
Ik ben een n agelbijter dus daar zou het van kunnen komen... Groene zeep is die driehoek toch? zal dat er wel op doen.
Mij zoontje heeft ook een ontstoken duim. We gebruiken betadine en in de biotex. Gelukkig ziet het er al een stuk beter uit. Zijn hele duimpje was erg dik en rood.
Als er geen wondje zit dan heeft weken in iets als biotex geen zin lijkt mij? Heb er verdergeen ervaring mee.. Beterschap!!
Ik lees dat je nagels bijt, helaas is dit een van de gevaren van nagelsbijten. Er zitten hoogstwaarschijnlijk hele kleine wondjes die je niet goed kan zien, daardoor is het ook gaan ontsteken, Als je geen biotex in huis heb kan je met een eenvoudig huismiddeltje het beste bestrijden. Namelijk water koken met flink veel zout, als het afgekoeld is er met je duim in zitten. Het pikt wel een beetje maar het is de beste genezing die je kan hebben. Met betadine zou ik toch oppassen, dit is een vette creme en sluit juist alles weer af. Succes en ik zou als ik jou was toch een beetje aandringen bij de huisarts. Als je koorts krijgt ben je eigenlijk al te laat.
Begin deze week werd hij groen en het is vanmorgen geknapt..nu gaat de etter (sorry) eruit dus ik hoop dat het nu toch op gaat knappen. Gelukkig is de pijn wel bijna weg na de kuur.