Bang?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MarionM, 4 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Sinds een week ofzo is Ilias meer alert en op zijn omgeving gericht. Hij bekijkt dingen nu echt aandachtig enzo :D
    Vannacht lag hij na de fles klaarwakker in zijn bed met grote ogen naar zijn mobiel te kijken. Hij zette het op een huilen en hield niet meer op. Pas toen ik die mobiel weg had gehaald werd hij stil en ging hij slapen :confused:
    Zou hij nou bang zijn geweest van die mobiel?
    Of zou hij hebben gehuild omdat hij te moe was maar zich niet van die mobiel kon afsluiten?
    Of beeld ik het me in en had het helemaal niets met die mobiel te maken :rolleyes:

2. Niet meer actief

Ik denk dat het dat laatste is. Bang zijn is zeer onwaarschijnlijk op die leeftijd!

3. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik dacht dat ik zoiets had gelezen in het boek van oei ik groei. Dat ze door de snelle ontwikkeling van hun zintuigen ineens allerlei nieuwe prikkels en indrukken opdoen waardoor hun wereldje niet meer zo veilig is en ze troost zoeken bij mama. Dat bedoel ik met "bang".

4. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    ik heb ergens gelezen dat jonge baby's door een muziekmobiel snel overprikkeld kunnen raken.

lies

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja hoor dat zou best kunnen...
    Dat is idd een soort overprikkeling.

6. Niet meer actief

ja.. ok.. nou dat komt het allemaal een beetje op hetzelfde neer!

Ik zou persoonlijk ervoor kiezen om boven het bedje niets te doen of eventueel een hemeltje.. maar verder geen figuurtjes!

7. sweetangel100

@ Gupsie: en dat is dan ook weer per kind verschillend, want toen ik nog geen mobiel boven het bedje had hangen lukte het Iman niet om overdag in slaap te komen. Zij kijkt er volgens mij zolang heen totdat ze duizelig is en K.O. gaat :)

8. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik heb hem ook weggehaald want hij keek er net als Iman net zo lang naar tot hij duizelig werd alleen lukte het hem niet om dan KO te vallen, hij bleef kijken en werd dan huilerig!
    Hij is zowiezo erg huilerig de laatste dagen, hij wil alleen maar bij mij zijn en kruipt helemaal in mij als ik hem op de arm heb :( Ik hoop dat die huildagen weer snel voorbij zijn want ik wordt er zelf ook huilerig van :confused: :rolleyes: :oops:

9. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    zou persoonlijk om die reden dus ook niets boven bedje hangen maar alleen boven de box

10. annie3030

annie3030 Lid

6 feb 2007
    23
    0
    0
    de liefste mama van de wereld zijn
    katwijk aan zee (zh)
    ik zou geen mobieltje boven het bedje hangen , ze moeten juist even rust hebben ! ze raken overprikkeld .

11. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik heb ook een mobiel bij Britt.
    Ze zeggen nl ook dat als je dat ding iedere keer als ze gaan slapen aanzet ze weten dat ze dan moeten gaan slapen als die mobiel aanstaat.
    Dus er is voor allebei wat te zeggen

12. sweetangel100

@ Silvie: daar ben ik het helemaal mee eens.
    Iman valt onder het kijken naar de mobiel in slaap, zij raakt er dus echt niet overprikkeld door.

13. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik heb hem weer terug gehangen bij Ilias en nu valt hij ook in slaap terwijl hij ernaar kijkt.
    Hij was die dagen zowiezo al wat huilerig, omdat hij net een "sprongetje" had gemaakt om met de woorden van "oei ik groei" te spreken :)

14. ik heb ook een mobieltje boven bedje helemaal bij hoofdeinde, hij kan hem dus moeilijk zien maar wel horen, hij moet wel daar want hij hangt best laag, net boven matrasje dus kan hem niet boven hem hangen haha

15. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    mee eens, om die reden heb ik aan de deur een z'on muziekding hangen. Die doe laat ik horen als ze gaat slapen, maar dus wel uit het zicht...

Deel Deze Pagina