Ik ben de afgelopen 4 weken onwijs aan het kwakkelen: koortslip 2x (bekend mee) koortsoor en koortsoog (eerste keer) toen ging ik door mijn rug (tweede keer) en werd ik verkouden met zware hoest en keelpijn. (Hoest en verkouden nu 1,5 week later nog steeds) constant moe (hoort bij het niet fit zijn denk ik) Nou goed allemaal prima iedereen heeft zulke periodes maar nu heb ik ook alweer een kleine week zon drukkend gevoel als ik buk of beweeg. In mijn voorhoofd naar mijn nek, druk op tanden. Klinkt mij als mijn holten die ontstoken raken of zijn. Iemand ervaring mee? En tips welkicht? Lees overal dat het wel weken kan duren maar daar heb ik nou precies geen tijd voor
Goed stomen met een pannetje heet water. Neusspray gebruiken (zoutoplossing) en goed blijven snuiten. En een beetje smerig maar wel goed, als je aan het douchen bent je neus goed leegsnuiten. Door de warmte en damp gaat dat vaak beter. Kijk het nog even aan en als het niet beter gaat even naar de huisarts gaan.
Is het herkenbaar dat ik niet steeds hoofdpijn heb of me heel ziek voel? Ik voel me alkes behalve fit daar niet van maar niet zo dat ik in m’n bed moet liggen. Ook geen koorts. Echt alleen pijn in m’n hoofd/nek als ik beweeg loop, buk, hoest etc. Ik dacht dat ik voorheen altijd constant Pijn had in m’n hoofd. Thanks voor de tips! Ik ga zo gelijk even stomen!
Ik heb ooit een bijholteoperatie gehad en sindsdien blijf ik heel gevoelig voor voorhoofdsholteomtsteking of bijholteontsteking. Ik gebruik bij verkoudheid altijd preventief de rhinohorn: https://www.rhinohorn.nl/ Dat spoel je echt van binnen alles goed schoon. Mijn gewone verkoudheid is altijd eerder weg als ik dit gebruik en ook bij een bijholteonsteking verlicht het goed en ben ik er sneller vanaf dan wanneer ik dit niet gebruikte. Ik vind het persoonlijk prettiger dan stomen en het gaat een stuk sneller. Je spoelt dan met een zoutoplossing (theelepeltje zout in een glas lauwwarm water). Beterschap!
Nee hoor, is niet raar. Ik heb al zeker 15x bijholteontsteking gehad en ben er misschien 4x echt ziek van geweest.
Bedankt voor je tip! De winkels zijn hier open dus ik ga straks gelijk even kijken. Valt in elk geval te proberen na je positieve ervaring!
Ik heb helaas veel ervaring. Meerdere keren per jaar last van. Klinkt inderdaad als je holtes die ontstoken zijn. Stomen, neusspray. En als de pijn te erg wordt, gebruik ik altijd een combinatie van pcm en ibuprofen. Dat werkt bij mij het best. Beterschap!
Ook goede tip, ik had nog even geen pijnstilling gebruikt omdat ik revebt ook door m’n rug ben gegaan en daar een paar dagen diclofenac en later pcm heb gehad. Ik durfde niet zolang pijnstilling te gebruiken. Maar sinds vandaag vind ik het steeds pijnlijker worden dus ik denk toch weer wat pcm en ibuprofen te gaan gebruiken. Bedankt!
Misschien kun je vast een spiegel opbouwen qua pijnstilling. Ik wil je niet bang maken hoor, maar het kan echt serieus heel zeer gaan doen. Dan kun je het beter voor zijn. Maar ik heb ook weleens dat het niet echt doorzet en dan valt het mee. Ik hoop voor jou dat het meevalt.
Ik ben daar ook een beetje bang voor omdat het de laatste dagen niet beter wordt maar eerder erger. Goede tip dus!
Wat vervelend hè ik heb het ook regelmatig. Soms zet het echt door en soms blijft het bij een drukkend vervelend gevoel en algehele malaise/niet fit zijn. Naast de tips die hierboven zijn gegeven (stomen, neusspray) gebruik ik physiomer. Dat is een grote fles zoutwaterspray die onder druk staat waardoor het water echt goed de holtes ingaat. Ik vind het echt ideaal sinds ik dat heb ontdekt. Misschien vergelijkbaar met de rhinohorn waar hierboven over werd gesproken? Heb ik ook wel eens van rhinohorn gehoord maar zelf nooit gebruikt. Ik vind het bij de physiomer fijn dat ik zelf geen zout water hoef te maken. Om een of andere reden ging mijn neus bij zelfgemaakt zout water van binnen altijd irriteren en met de physiomer nergens last van. Nadeel is wel dat het wat prijzig is. (Oja je moet wel de ‘strong jet’ versie hebben, verkrijgbaar bij de apotheek ) De babyversie is ook ideaal trouwens bij verstopte/verkouwde baby’tjes/dreumessen.
Tijdje terug ook flink gehad en vorige week begon het weer. Toen preventief begonnen met Cinuforce tabletten van A.Vogel. Toen trok het langzaam weer weg.