Hallo allemaal! 3 maand geleden ben ik bevallen van een mooie gezonde zoon. Tijdens de bevalling heb ik een subtotaal ruptuur opgelopen. Ik zou gehecht moeten worden op de OK, maar het was erg druk dus hebben ze het uiteindelijk na een paar uur toch gehecht op de kamer onder plaatselijke verdoving (auw). De dag erna bleek dat ze een stukje weefsel waren vergeten en moest dit stukje nog met twee hechtingen worden vast gezet. De genezing verliep eigenlijk best goed (geen ontsteking gehad), behalve dat laatste stukje weefsel. Met de 6 weken controle is dat aangestipt en met een paar dagen was het eraf. Het geheel was niet mooi gehecht en een groot stuk hymenaalring hing gewoon los, dit irriteerde natuurlijk verschrikkelijk. 1,5 week geleden hebben ze met een hersteloperatie dit stuk verwijderd. De eerste paar dagen had ik nergens last van en was ik erg blij om er van af te zijn. Maar na een paar dagen kreeg ik er steeds meer last van en had ik ook een soort wondvocht verlies. Ik ben terug geweest naar de gynaecoloog (een ander dan degene die de operatie had gedaan) en daar bleek dat de hechtingen ontstoken zijn. Het zit best diep in de vagina dus ik had dat zelf niet gezien. Deze gynaecoloog zei dat dit normaal was en vaker voorkwam. Omdat ik er wel veel pijn aan heb heeft hij een antibiotica creme meegegeven. Dit moet ik twee keer per dag aanbrengen, alleen kan ik het moeilijk om de goede plek krijgen! Ondanks dat deze gynaecoloog heeft gezegd dat het normaal is maak ik me toch best zorgen. Het wordt nog niet minder en soms straalt de pijn uit naar mijn ene schaamlip. Heeft iemand misschien dezelfde ervaring en hoelang zou zo'n ontsteking kunnen duren? Misschien andere tips? Ik voel me er best rot over dat ik na 3 maand nog steeds last heb van m'n onderkant.
wat vervelend voor je zeg! Ik moet eerlijk bekennen dat ik na bijna 7 maanden nog steeds het gevoel heb dat het daar beneden ontzettend veranderd is. Met name inwendig is het niet meer wat het voorheen was Logisch ook natuurlijk maar als je er zoveel last van hebt lijkt het me erg vervelend! Ik heb er verder geen ervaring mee wanneer een hechting gaat ontsteken. Wel heb ik een tip om de creme aan te brengen? Bij de apotheek kun je vaginale creme halen voor schimmelinfecties. Er zitten een soort staafjes bij waar je de creme in kunt doen en dan in kunt brengen in je vagina. Cyneste heet dat merk geloof ik. Je zou daar de creme van de antibiotica in kunnen doen zodat het wat dieper in je vagina terecht komt. Mocht dat niet werken en je voelt na een aantal dagen geen verbetering, zou ik vragen om een kuurtje (oraal). Succes en beterschap!
Wat een goed idee! Ik ken die staafjes inderdaad wel, ik ga er morgen meteen even achteraan, dan krijg ik in ieder geval de creme op de goede plek.
Jeetje, wat balen dat je er nu zo'n last van hebt, terwijl het eerst goed aan het genezen was! Bij mij waren de hechtingen ook ontstoken, maar dan aan de buiten kant en aan het einde zeg maar (richting de bil) en niet inwendig. Klinkt heel vervelend en pijnlijk! Bij mij duurde het uiteindelijk 8 weken tot de knip geheel genezen was, met 6 weken is het aangestipt. Maar de hechtingen waren verwijderd, waardoor het een open wond was en het langer duurde. Maar het lijkt me toch, dat het inwendig wel een stuk sneller zou moeten genezen, in verband met kans op verdere ontstekingen. Moet je nog op nacontrole bij de gyn komen? Anders zou ik toch na een week de hechtingen opnieuw laten checken, desnoods bij je huisarts, om zeker te weten dat de genezing goed gaat. Verdere tips helaas niet echt, wil je wel heel veel sterkte wensen en hoop dat het snel allemaal achter de rug is!
Bedankt nog voor jullie reacties. Inmiddels voelt het alweer een stuk beter, wat een opluchting. Gister weer bij de gynaecoloog geweest en het bleek dat de hechtingen ook niet meer goed zaten. Nu moet het zelf aan elkaar groeien. Over 4 weken weer controle.
Fijn dat het alweer wat beter voelt, alleen balen dat die stomme hechtingen weer niet goed zaten! Hopelijk is alles bij de volgende controle helemaal goed!