Ik heb na 7 weken na m'n bevalling nog steeds last van m'n verzakking. Ik loop bij de fysio, maar heb het idee dat het niets doet. Ik voel m'n verzakking met elke stap die ik zet. Warmer ik nu doen?
geduld hebben.... je zit pas 7 weken na je bevalling! je bent nog aan het ontzwangeren en dat duurt gemiddeld 9-12 maanden. de ene voelt na een paar maanden niks meer en de ander blijft er altijd last van houden. (zoals ik dus) heb je een speciale bekkenfysio? en heb je oefeningen gekregen? sowieso een paar x per dag oefeningen doen. voorkomen dat je zwaar moet tillen. word het op een dag ook wel eens erger? bijvoorbeeld eind van de dag? zo ja dan heb je teveel gedaan. meer rusten. ik heb bij de eerste maanden bekkenfsyio gehad. pas na een jaar werd het nare gevoel minder. het is nooit helemaal weg gegaan. toen een tweede kindje gekregen en verzakkingen zijn verergerd. wederom ging het na een jaar pas beter. maar eerlijk gezegt snap ik niet hoe je nu al kan zeggen dat het niet werkt? normaal gezien mag je pas vanaf 6 weken na je bevalling bekkenfysio krijgen. ze mogen je wel alvast oefeningen geven voor thuis. maar om het goed te kunnen doen, moeten ze ook inwendig onderzoek doen om te kunnen zien in hoeverre het verzakt is.inwendig onderzoek doen ze pas na 6 weken..
Bij twijfel op tijd een gyn raadplegen; veel vrouwen wachten daar te lang mee. Maar nu ben je nog iets té op tijd, denk... Zou even bellen vanaf wanneer je daar evt wel terecht zou kunnen, heb je voor jezelf tenminste een beetje een datum in je hoofd en dan rust dat maar weer.
Ik ben 8 en halve maand na mijn langdurige en zware vacuumbevalling (99min persen), bijna 9-pondertje, bij de ha gekomen omdat ik nog steeds urine verloor bij sporten, tillen, niezen, traplopen. Hij constateerde een blaas-en endeldarmverzakking en ik moest meteen stoppen met hardlopen. Wat ik van de gyn. 6wk na de bevalling alweer mocht. Ik ben nu bij een bekkenfysiotherapeut, zij geeft verschillende oefeningen en werkt dmv spierspanning meten. Het begint nu wel echt te verbeteren Helaas, als ik haar mag geloven, zal ern tweede vaginale bevalling het erger maken
het wordt echt beter! 7 weken is echt nog een beetje snel. Het eerste jaar zal de natuur je ook een handje helpen en gaat het nog verder genezen. Bij mij werd het na 4 maanden ineens een heel stuk beter en nu verbetert het nog steeds langzaam. Als de oefeningen niet werken is er natuurlijk altijd nog een operatie, maar geef het nog even de tijd. Zorg wel dat je een goede bekkenfysio hebt, ik vind het vreemd dat ze geen inwendig onderzoek bij je hebben gedaan, dat hoort de fysio te doen als je een van de eerste keren bij ze langs gaat.