Ontstoken klier van montgomery?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door engeltje23, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoi,

Ik zag net dat ik een pijnlijke rode bobbel op mijn tepelhof heb. Het deed al een paar dagen zeer met kolven vooral, maar het is nu pas goed zichtbaar. Ik vermoed dat het een kliertje van montgomery is wat er ontstoken is, wat kan ik er aan doen? Of gaat dit vanzelf over? Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?

Heb in het begin eens een borstontsteking gehad en al lijkt dit daar niet helemaal op, hoop ik niet dat het weer zo heftig wordt!

Groetjes

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi, sorry voor de late reactie.

Hoe is het nu met de plek? Klinkt inderdaad als een ontstoken kliertje. Beste om er niet al te veel aan te doen. Evt. even weken met een watje met olijfolie ofzo (daarna met warm water afdoen) of een warm compres gebruiken.

Laat maar horen hoe het is gegaan.

Groetejs,
    Heidi

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    ps waar kunnen we stemmen?

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Dankjewel voor de reactie nog!

M'n borst deed op een gegeven moment zo'n pijn en er kwam een witte kop op zeg maar. Heb hem toen met een steriele naald zelf doorgeprikt en er kwam heel veel vuil uit zetten. Deed behoorlijk zeer, maar voor het voeden steeds verwarmd en erna gekoeld met een ijskompres en binnen 2 dagen was het gelukkig weg!

Het stemmen kan bij de baby van de maandverkiezing op deze site ;)

Groetjes!

Deel Deze Pagina