Dag dames, Nadat ik 9,5 week geleden dmv keizersnede bevallen ben van een fantastische dochter, maar nog steeds wat bloeding heb, ben ik gisteren maar naar de ha gegaan. Deze heeft met eendebek gekeken en zag idd nog wat stolsels zitten. Ha heeft me doorverwezen naar de gyn en daar konden we gisteren ook nog terecht. En jahoor er blijkt nog een stukje placenta te zitten. Ik kreeg de keus of curretage of aan de hormonen primolut N. Voor het laatste gekozen ivm wond nog in de baarmoeder door de keizersnede. De gyn wist/weet dat ik borstvoeding geef. Toen ik de medicijnen wilde ophalen bij de apotheek kreeg ik daar te horen dat ik het niet mocht nemen ivm de borstvoeding die ik geef. Ik kolf weliswaar alles af, maar toch! De apotheker heeft het nagezocht en blijkt dat de melkproductie achteruit kan gaan en dat mijn dochter 0,05% van het hormoon kan binnenkrijgen. Ik heb gisteren toch het eerste pilletje genomen ook mrt de gedachte dat de gyn weet dat ik borstvoeding geef, maar het gevoel erbij is natuurlijk niet helemaal prettig. Zeker omdat als ik primolut N Google alleen maar lees dat je het niet mag innemen in combinatie met borstvoeding. Zijn er hier meiden die ook primolut N hebben geslikt omdat er een stukje placenta is achtergebleven en borstvoeding geven/gaven? Ben erg benieuwd naar jullie reacties/ervaringen!!
Ik heb zelf geen ervaring met de combinatie, wel met beide apart maar daar ben je nu niets mee natuurlijk. Ik heb echter eens opgezocht of het kwaad kan en dit lijkt niet zo te zijn. Hier vind je meer informatie over de combinatie medicijnen en BV: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Medicijnen - Medicijnen en borstvoeding: blijf borstvoeding geven Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Medicijnen - Medicatie en borstvoeding: verklarende lijst voor moeders en professionals
@Toetie, dat van die vruchtbaarheid, daar ben ik me maar al te goed van bewust. Een collega van me is een uitstekend voorbeeld hiervan. Die kwam na haar verlof van de eerste weer zwanger van de tweede terug op het werk. Maar omdat ik nog bloeding heb mag ik (volgens mij) nog geen gemeenschap hebben. @Elke, super dat je het voor me hebt opgezocht! Heel erg bedankt! Heb ook nog even met de lactatiedeskundige gesproken en die gaf ook aan dat het niet kwaad kan. De melkproductie kan achteruit gaan, maar zelfs dat zou nog niet eens zo'n groot probleem zijn, gezien de hoeveelheden die ik kolf... gisteren 970cc!! Jij geeft zo te zien al ruim een jaar borstvoeding? RESPECT!!
Hihi..dan is het idd geen probleem als je productie al iets zou achteruitgaan! Dankjewel voor je compliment trouwens maar ik vind het niet niet terecht zenne. Het kost ab-so-luut geen moeite (meer)!