Ik ga woensdag naar de huisarts maar weet wel hoe laat het is. Ik voel mijn baarmoeder zitten of mijn blaas maar iig een orgaan. In de ochtend heb ik weinig last maar in de middag laat voel ik hem zitten als ik maar net in mijn vagina voel. Ik vind het doodeng. Ik heb last van mijn onderbuik en rug en het lijkt echt of er iets uit me komt. Ik heb een zeer zware 3e bevalling gehad met extreem persen want sterrekijker e hoest al 3 maand vanwege bronchitis. Ervaringen?
Geen ervaringen maar dat klinkt wel zeker als een baarmoederverzakking Ik wens je veel sterkte en hopelijk kunnen ze je snel helpen.
Dankje drieka ik inderdaad het zo naar en het is niet iets waar je met jan en alles over praat. Zie een typ fout I mijn eerste bericht. Ik hoest geen 3 maand maar al 10 maand
hier ervaring met verzakkingen en het klinkt bekend. maar voor de verzakking zelf hoef je niet naar de huisarts, daarvoor moet je bij de bekkenfysio zijn. zou alleen even naar de HA gaan voor je hoesten. hoesten is echt funest bij verzakkingen. ik heb nu al een paar weken hoestbuien en voel gewoon dat het erger geworden is bekkenfysio kan je oefeningen geven. door een verzakking krijg je vaak ook last van je rug. het hangt allemaal via banden aan je rug en als daar kracht op komt dan krijg je er last van. je gaat ook anders bewegen dus sneller last van je rug. als je het pas in de middag voelt dan is dat een teken dat je teveel gedaan hebt. dit moet je voorkomen. als je het voelt dan moet je even rusten. liefst liggen en kussentje onder je kont en je benen omhoog. zo is de druk op je bekkenbodem niet zo hoog en kan het rusten. verder uitkijken met teveel tillen en/of trekken. er moet zo min mogelijk druk op je buik staan. ik zou je echt aanraden om fysio te gaan volgen. het zal nooit helemaal weg gaan maar misschien dat het nog bij kan trekken. hoeveel maanden zit je nu na je bevalling?