Wanneer menstruatie na bevalling (keizersnede)??

Discussion in 'Na de bevalling' started by MPS05, Mar 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,298
    34
    48
    Hallo dames,

Ik ben bijna 4 maanden geleden bevallen van onze prachtige zoon via een spoedkeizersnede. Inmiddels ben ik nog steeds niet ongesteld geworden. Ik heb 4 weken borstvoeding gegeven en heb best lang gevloeid na de bevalling (zo'n 5/6 weken). Toch vind ik het nu wel erg lang duren. Ik heb al 2x een aantal dagen wat bruinverlies had incl buikpijn maar het zet steeds niet door. Voor de zekerheid ook een zwtest gedaan maar die was gelukkig negatief.
    Meer meiden die dit herkennen? Ik lees zoveel verschillende dingen op internet.. op de ene site staat 6 tot 8 wk na de bevalling en op de andere weer dat het wel 6 mnd kan duren. Geen idee of ik hier iets mee moet.

2. Set

Set Bekend lid

Jul 9, 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Heb zelf ook een keizersnee gehad. Ik heb zo'n 4/5 weken gevloeid en toen ik 4 dagen niet meer vloeide werd ik ongesteld. Het liep dus bijna gelijk in elkaar over;).
    Had paar dagen daarvoor erge vreetbuien en snapte niet hoe dat kwam. Een paar dagen later werd dat dus duidelijk:D had niet zo snel verwacht eerlijk gezegd.
    Lijkt me heerlijk als het lang duurt voordat het terug komt maar aan de andere kant is het fijn dat je weet dat je lichaam het 'normale'weer heeft opgepakt

3. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Ik ben exact 10 weken terug bevallen middels een keizersnede. Nog geen menstruatie te bekennen. Soms denk ik 'nu komt het ècht'. Maar nee.
    Ik geef geen BV.

Bij mijn oudste ook een keizersnede gehad, 3 weken bv gegeven en na exact 2 maanden na mijn bevalling kreeg ik mijn eerste menstruatie.

Ik heb idd ook al een test gedaan. Maar negatief!

4. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Ik heb heel weinig gevloeid, 2 weken bv gegeven/gekolfd en zo'n zes weken na de laatste keer kolven kreeg ik mijn eerste menstruatie.

5. typje

typje Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    2,683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    8 wkn na sectio

6. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,569
    3,507
    113
    Ik heb ongeveer 4 weken gevloeid en precies 8 weken na de keizersnede ben ik weer ongesteld geworden. Ik geef geen borstvoeding.

7. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,298
    34
    48
    Bedankt voor jullie reacties!
    Hmm dus allemaal toch na een paar weken wel ongesteld..
    We hebben nogal wat moeite gehad om zwanger te worden aangezien ik lange cyclussen had van rond de 42 dagen en niet altijd een kwalitatief goede eisprong. Ben zo bang dat alles nu helemaal niet meer werkt.
    Wat zouden jullie doen? Nog even afwachten of de huisarts bellen?

8. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Zou nog even wachten. Hier kwam het pas na 18 (!) weken. Ik heb twee weken bv gegeven. Vloeien duurde hier ook zeker een week of 6, hoewel het niet veel voorstelde.

9. duizeltje

duizeltje Lid

Mar 26, 2015
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geef je borstvoeding? Dan kan het nog langer duren. Bij mij zonder borstvoeding 9 weken na keizersnee.
    dochter is nu 14 weken en nog geen tweede keer gehad.

10. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,298
    34
    48
    Ik heb maar 4 weken bv gegeven (staat ook in mijn openingspost).
    Inmiddels nog steeds geen menstruatie.

11. duizeltje

duizeltje Lid

Mar 26, 2015
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry niet goed gelezen. dus nu ongeveer drie maanden na stoppen met borstvoeding. Kan me voorstellen dat dat onzeker maakt. Je wil toch dat je lichaam goed werkt. Ik zou bij twijfel toch even de huisarts beleen.

Share This Page