Help! Sinds dat ze 4 maanden is, slaapt ze de nacht door. Met 6 maanden sloeg ze de avond fles van 23:00 ook over. Maar sinds afgelopen week word ze structureel om 22:30 én rond 4:00 uur weer wakker. Huilend. Troosten, sussen, liedje zingen, helpt allemaal niet. Alleen een fles! Dus we zitten inmiddels weer op 6 flessen. Ze is niet te koud, niet te warm, niet verkouden etc. Ik zou geen reden kunnen verzinnen. Lampje aan, lampje uit. Van alles al geprobeerd. Wat zou dit kunnen zijn? Haar schema was tot een week geleden. 07:00 fles 180/6 08:30 slapen 10:15 wakker en fruithap 11:30 fles 180/6 12:00 slapen 14:30 wakker 15:00/15:30 fles 180/6 16:00 slapen 17:00 wakker en groentehap 19:00 papfles 210/7 Tussendoor (tijd verschilt steeds) krijgt ze nog een broodkorst. Ze is bijna 8 maanden
Prima toch? Het zal wel een fase/groeispurtje zijn ofzo. Mijn baby van ruim 11 maanden is ook weer aan het rommelen 's nachts. Gaat vanzelf weer over Hij drinkt ook zo'n 6x per dag nu.
Hier ook enkele dagen terug opnieuw. Ze krijgt tussen zeven en acht haar laatste flesje normaal gezien. Nu kwam ze opeens tussen tien en elf opnieuw of tussen drie en vier. Niet leuk want ondertussen ging het al meer dan twee maandjes goed zo. Maar toch gewoon de fles gegeven en dan hop terug in bed en nu gaat het (hout vasthouden) opnieuw enkele dagen goed. Ik weet van onze oudste, is ook nog niet zo lang geleden waardoor alles nog vers in het geheugen zit, dat het allemaal fases zijn en vanzelf weer over gaat. Soms hebben ze wat extra nodig en daar geef ik gewoon aan toe omdat het echt duidelijk honger is.
Volgens mij komen ze nu ook in de fase dat ze kunnen gaan dromen. Onze dochter had dat ook heel erg. Fles hielp dan ook om haar weer toy rust te laten komen. Binnen 15 minuten lag iedereen weer heerlijk te slapen.
Je kunt de groentehap misschien nog wat uitbreiden, aardappel erbij oid. Misschien teert ze er dan wat langer op. Als dat niet helpt zit er niks anders op dan die flessen te geven, dan kunnen jullie allemaal het snelst weer slapen. Ze Is waarschijnlijk druk met rollen/tijgeren/kruipen of gaat dat binnenkort doen, daar krijg je een hoop honger van.
Herkenbaar, rond die leeftijd werd mijn dochter ook weer enorm hongerig en sindsdien gaat er weer een nachtvoeding en late avondvoeding in, terwijl ze eerst dus doorsliep. Ik heb me er ook heel druk om gemaakt (en nogsteeds af en toe), maar waar het uiteindelijk op neer komt is dat ze gewoon honger heeft en dat iedereen er blijer van word als we haar gewoon eten geven Ze werd vanaf toen ook heel fysiek (rollen, tijgeren, kruipen, lopen etc) dus ze zal het wel nodig hebben Bewaren
Heeel herkenbaar hoor. Soms zelfs twee flessen hier, twee uur en 6 uur snachts ofzo. Tja, hoorr erbij, honger is honger en 8 maanden is ook nog heel klein. Vermoeiend is t wel!