ontstoken navel tijdens zwangerschap gevaarlijk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Duo Penotti, 9 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb sinds een aantal dagen een ontstoken navel. Het is rood, er komt vocht uit en stinkt erg.
    Kan dit betekenen dat er iets niet goed is met bijv de navelstreng of kan het gevaarlijk zijn voor me zwangerschap?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    de navelstreng van je baby is niet verbonden met jouw navel, maar met de placenta. de navel is het 'resultaat' van jouw navelstreng tijdens de zwangerschap van je moeder.

Dus een ontsteking aan jouw navel heeft geen gevolgen voor je kleintje. Wel even in de gaten houden of je geen (hoge) koorts krijgt.

3. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Hahah... Weer een mythe ontkracht.. hihi

Hoe kom je trouwens aan een ontstoken navel? Piercing nog erin of zo?

4. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi ja ben blij dat ik niet meteen de dokter heb gebeld met die vraag hahahaha. Bloos.

Geen idee hoe ik eraan kom. Heb geen navelpiercing. Maar ben iig blij te horen dat het geen kwaad kan voor de baby.

5. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Ook de dokter had hartelijk. om je gelachen meid :)

No worrys, gewoon schoonhouden met water en voorzichtig droog deppen en houden

6. samaa

samaa Niet meer actief

Goed schoonmaken en droog houden. Misschien dat het wat is gaan smetten? Je zou als het steeds vies of vochtig is een stukje katoen in je navel kunnen doen...

7. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik heb het ook gehad tijdens de vorige zwangerschap en m'n meisje is gezond geboren. ;)

Ik kon m'n navel beter zien door zwangerschap, en zag ik iets zitten en ben ik gaan peuteren, en toen gaan ontsteken haha.

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Vrouwen en peuteren aan alles wat anders is aan ons lichaam ;)

Gewoon schoonhouden met afgekookt water en eventueel een stukje katoen erin of ertegenaan doen zodat het vocht opgenomen wordt.
    Mocht het dan toch erger worden kan je altijd nog naar de huisarts toe.

9. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Kan geen kwaad. Heb hetzelfde ongeveer had. Heb jaren geleden een navelpiercing gehad en het is nooit helemaal geheeld. Nu staat er natuurlijk erg veel spanning op. Mn gyn vertelde me dat ik het wel in de gaten moest houden (gevraagd toen ik op de stoel lag voor een uitwendige echo). Nog roder mocht t bij mij dan niet worden. Moest t met douchen goed uitspoelen (komt namelijk soms nog steeds prut uit) en afdrogen.

10. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Ik zou het toch even tegen de huisarts zeggen, mijn verloskundige vertelde me vorige week namelijk dat als ik bv last had van ontstoken tandvlees ik wel even contact op moest nemen omdat als je ergens een infectie hebt, de bacterie in je lichaam zit en dat kan niet goed zijn voor de baby. Ik zou het in elk geval niet te lang aankijken...

Deel Deze Pagina