ontstoken navelpiercing

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Annabel26, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Hallo,

Ik heb een vraagje voor de dames met een navelpiercing hier. Ik heb mijn navelpiercing al een hele tijd, maar sinds ik hem verwisseld heb voor een zwangerschapspiercing gaat hij telkens ontsteken. Ook nu is hij weer ontstoken en het doet behoorlijk wat pijn. Ik vroeg me af of meerdere vrouwen hier last van hebben en wat hebben jullie gedaan?

Ik denk eraan om hem uit te halen en het gaatje gewoon eens per dag onder de douche even door te steken. Maar ik weet niet of dit verstandig is nu hij al ontstoken is.

2. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik zou hem niet telkens gaan doorsteken.
    Je kunt hem eruit halen en idd spoelen met water of het staafje laten zitten en spoelen met water.
    Is het staafje van ander materiaal dan je gewent bent?
    Dit kan namelijk ook voor irritatie zorgen.

Ik ben ook lid van een ander forum (www.piercingforum.nl) daar kun je nog meer info vinden misschien heb je er meer aan om daar een berichtje te posten

3. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    waarschijnlijk is het een allergische reactie op het materiaal, plus dat hormonen er heftiger op kunnen reageren. (ik neem aan dat je nu ander materiaal hebt of de legering anders is)
    Ik zou er niet teveel aan zitten en 2x per dag schoon te maken met Seba med of Uni Cura oid. Je lichaam is al met heel andere dingen bezig (zwanger zijn ;) ) en richt zich dan ook minder snel op genezing van wonden en ontstekingen.
    Succes!

4. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Dank jullie wel voor de snelle reacties, ja het materiaal is nu anders ja, zo'n speciaal flexibel staafje. Eerst had ik gewoon een staafje van chirurgisch staal inzitten en had ik eigenlijk nooit ergens last van

5. Metire

Metire Niet meer actief

Ik heb mijn piercing eerst ook verwisseld en er toen maar gewoon uitgehaald. tot nu toe is hij niet dichtgegaan en dat gaat hij denk ik ook niet! ik weet niet hoe lang je jouw piercing al hebt maar als ik jou was zou ik hem er gewoon uithalen als hij telkens ontstoken raakt! zit toch ook niet lekker? :)

6. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ik heb de piercing inmiddels al ruim 11 jaar, en inderdaad het zit ook niet lekker, nou ja zittend wel haha. Maar als ik beweeg en er komt toevallig iets langs dan doet het gewoon echt zeer. En ik ben niet iemand die snel klaagt over pijn of wat dan ook maar het is gewoon onprettig. Hij leek te genezen en ineens was het gewoon weer terug, ik vermoed zelf dat ik gewoon niet tegen het materiaal kan waar de piercing van gemaakt is

Deel Deze Pagina