Zoals de titel al zegt wil de woningbouw renoveren, Voor ons huis betekent dat: alle ramen vervangen, buitenmuren isoleren, dak isoleren (van binnen uit)en een nieuwe cv ketel. Allemaal prima zal je denken,op tijd op de hoogte gebracht. meer als 70% van de huurders heeft toestemming gegeven dus ik moet het toestaan. Maar nu komt het, ze zouden beginnen na de bouwvak maar ondertussen is het al oktober bijna november en er is op wat opmeten na nog steeds niets gebeurt en ik wil echt niet midden in de winter een dag zonder ramen zitten op de benedenverdieping de volgende dag boven weer zonder ramen zitten. En ik vraag me af of ik het kan weigeren totdat het weer wat beter weer word (lees warmer want als het regent hagelt of sneeuwt doen ze het gelukkig al niet)of mag ik niet weigeren?
Ramen (tenminste het glas) vervangen kan echt heel snel hoor: tenminste hier was het in een paar minuten gepiept. Natuurlijk zijn het bj jullie meer ramen, dus duurt het langer, maar ramen vervangen gaat best vlot. Dat het niet ideaal is snap ik, maar de ene dag even boven zitten tot iedereen weer weg is of bij familie verblijven anders? En anders even overleggen inderdaad Succes!
ik zou er gewoon heen bellen en melden dat de bouwvak inmiddels al een paar maand voorbij is en je niet akkoord bent met een najaar/winter verbouwing. Je hebt 2 kleine kinderen en zit echt niet op kou te wachten. Hadden ze hun afspraak maar na moeten komen.
Lijkt me wel. Zij hebben een belofte gemaakt en die gebroken. Minste wat ze kunnen doen is tegemoetkomen nu. En zodra er kleine kinderen in het spel zijn willen de meesten wel een beetje flexibeler doen.
Waarom zou je het eigenlijk weigeren ik zou blij zijn als ze zo snel mogelijk kwamen, lekkerder warm in huis en lagere stookkosten. Dus ik vnd het onzin om tezeggen nu mag het niet meer, de planningen lopen meestal uit, ik zou dolblij zijn dat er wat aan mijn huis zou gebeuren. En het is ook nog een karwei van maar 2 dagen dan denk ik echt waar maak je je druk om die 2 dagen zijn zo voorbij. @mams, ik dacht ooh ts heeft net een baby gekregen ja dan wordt het misschien lastig maar de jongste is al anderhalf, nou die kun je prima warm aankleden of een dagje bij een ander onderbrengen zou niet weten waarom men daar rekening mee moest houden. Hier is vorig jaar ook wta gedaan aan de huizen in de buurt, zouden ze bij de buren komen in de week dat ze uitgeteld was, dat is toen wel verschoven omdat dat echt niet gaat, maarja was ook een klus van 2 weken met een volledig nieuwe badkamer en keuken en tja dat kun je niet missen in je kraamweek .
Ok,dus het is niet raar om in ieder geval aan te geven dat ik het niet acceptabel vind in de winter,het zijn trouwens ramen en kozijnen niet alleen het glas.
Lijkt me niet te doen, ze werken dan met een strak schema en krijgen dan vaak alles in partijen voor veel huizen met al het nodige materieel. Dan kunnen ze niet even jullie woning overslaan. Overigens hebben ze bij ons vorige huis ook alles vervangen en vond het best meevallen hoor.
Voor één huishouden gaan ze niet het hele plan van een aannemer omgooien. Je kunt het proberen. Maar goed, het is een kleine troost te weten dat die ramen binnen een uur, twee uur vervangen zijn. Daar heb je amper last van. Hoe had je dat gedaan in de zomer, als het keihard had geregend? Dan stuur je ze ook niet weg op zo'n dag. Bij ons is het vorig jaar in oktober/november gedaan. Het was echt zo snel klaar, dat ik geen eens tijd had om na te denken over de temperatuur.
Mijn ervaring met de woningbouw is dat het vaker wel dan niet uitloopt. Hebben ze ook verteld hoe lang ze daar mee bezig zijn per huis? Dus hoe lang je zonder ramen boven/onder zit? Wellicht is het binnen een paar uur gedaan. Ik zou het zelf liever nu nog hebben dan na de winter, want die isolatie ga je echt nog wel van profiteren als het straks gedaan wordt.
Ik zou gewoon de werklui binnenlaten en zelf weg gaan! Twee dagen kou is toch geen ramp. Twee dagen kan je vast ergens anders vertoeven overdag
Ook kozijnen kunnen vrij rap hoor. Van het weekend als amateur samen met mijn man en vader een houten kozijn verwijderd en een kunststof kozijn teruggeplaats (waarbij er nog een heel frame gemaakt moest worden om het te laten passen etc. en wij dit dus zeker niet dagelijks doen): maar het was in een paar uurtjes gepiept. Als je dit vrijwel dagelijks doet is het zo gedaan hoor. Bij onze buren in een dag het hele huis met 2 man. Nogmaals, ik snap best dat het vervelend is, maar waar gaat het om.. Maximaal twee dagen een paar uurtjes, het is niet zo dat je twee dagen compleet zonder ramen zit. Dan ga je als ze beneden aan het werk zijn een paar uur boven kamperen met de kindjes. Overleggen met de woningbouw kan natuurlijk altijd, maar ik vrees dat ze er weinig rekening mee gaan houden. Misschien dat er in dag wel te schuiven valt, maar ik denk niet dat ze die kozijnen gaan bewaren tot het voorjaar (waarin het ook goed koud kan zijn!) of de zomer.
Ik snap het probleem niet zo eigenlijk, maar ik zou dan ook echt dolgelukkig zijn als ze komen isoleren! Dan ga je toch naar boven als ze beneden bezig zijn en andersom? Lijkt me neut echt het einde van de wereld, het zijn twee daagjes, niet twee weken!
Ik vind het ook echt fijn dat ze komen isoleren, maar veel levert het niet op aangezien ze ook de huur omhoog gooien en daarbij na de bouwvak is niet pas 4 maanden later en dan nog niet weten wanneer ze het komen doen. Als ze nou wisten dan ze bijvoorbeeld 14 november komen voor de ramen(om ff een datum te noemen )tenzij het weer tegen zit.naar er staat nog niet eens een bepaalde week gepland.en dan moet ook nog eens de zolder leeg ivm het isoleren van het dak.iets wat dus pas kan als ik weet wanneer het gebeurd omdat anders het halve huis vol dozen staat. Ik wilde gewoon weten of ze mij mogen dwingen om in de kou te zitten in de winter terwijl ze hebben belooft het na de bouwvak (in de zomer dus)te doen zodat het zo min mogelijk overlast geeft.of dat ik mag aangeven dat ze nu maar op mij moeten wachten aangezien ze zich niet aan de afspraken houden.
Is het een groot project? Zie je in huizen om je heen al wel dat er gestart is net renoveren? Bij mn moeder kwamen ze het dak opnieuw isoleren ivm foutjes. Daar begonnen ze in april mee, maar mn moeder was pas in juni aan de beurt. Overigens heeft de buurman geweigerd en die is dus ook overgeslagen, ondanks dat het de meeste huizen wel akkoord gingen Heb je geen papieren gekregen met details wn een precieze datum wanneer ze komen? Of hebben ze toch gehoor gegeven aan je weigering?
Wat MoniekJ al aangeeft: Zie je in de buurt al dat ze ergens begonnen zijn? Want het kan echt nog wel even duren voor je aan de beurt bent. Bij mijn ouders is er 4 jaar geleden alles gerenoveerd (zelfde als wat jij opnoemt.). Heeft in totaal een jaar geduurd. Kozijnen gingen heel snel eruit en de nieuwe erin. Ik zou er niet te moeilijk over doen. Je zit hooguit een paar uurtjes in de kou maar daarna lekker warm met nieuwe kozijnen en ramen.
Ik zou er ook niet moeilijk over doen. Toen wij in dit huis gingen hebben we ook een paar ramen laten vervangen. Ging echt super snel! Die paar uurtjes kun je het beste even ergens anders vertoeven, ook al zou het wel hartje zomer zijn dan zit je nog niet echt lekker tussen alle herrie in een huis zonder ramen.
Hier was het ook vorig jaar ook in de wintermaanden. Hier zaten we ook koud te lijden ramen eruit, openslaande deuren erin. Hier hielden ze geen rekening we konden wel in een noodwoning maar laat liever me spullen en hond niet alleen. Wat was ik blij dat ze weg waren.
Wij hebben dit ook gehad vorig jaar, wel meteen mee akkoord gegaan trouwens. Maar ramen vervangen gaat als een tierelier, dat valt echt wel mee Des noods zorg je dat je er een dagje niet bent? Het is even een gedoetje maar reken maar dat het in de winter fijner is met een beter geïsoleerd huis.