Ontstoken navelpiercing

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sweetdushi, 15 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Nu is sinds 2 dagen mijn navelpiercing gaan ontsteken. Kan dit kwaad voor de baby? Weet wel dat ik hem er vooral niet moet uithalen, want dan slaat de ontsteking helemaal naar binnen. Maar maak me er een beetje zorgen om of het nu kwaad kan.
    Heb ook nog geen zwangerschapspiercing maar dit is omdat ik nog maar weinig ben aangekomen en nog bij elke controle ruimte over had.
    Groetjes Melanie

2. Samama

Samama Niet meer actief

Ik denk dat het geen kwaad kan, omdat het niet aan de binnenkant van je buik zit. Zou het wel goed gaan ontsmetten als ik jou was; met kokend heet water spoelen unicura zeep gebruiken, dan is het zo weer weg.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik zou het kokend hete water eerst ff af laten koelen...voor we ongelukken krijgen 8)

Sarah90 vindt dit leuk.
  4. Jooo

Jooo Lid

22 dec 2007
    18
    0
    0
    Ik heb wel gewoon mn piercing eruit gehaald toen het ging ontsteken... Het ging meteen over! Na de bevalling kon ik hem meteen weer in doen! Ik zou dat dus gewoon doen!

Gr en succes!

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Beetje jodium erop, wat draaien en bewegen, is het morgen weer over.

Ik haal hem er denk ik uit op een gegeven moment. Zie dan wel of het na de zwangerschap dichtgegroeid is of niet.
    Je ziet nu al zo'n knoppie door mn shirt heen, ook een raar gezicht hoor.

6. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :) inderdaad!

7. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

of alsnog direct een zwangerschapspiercing erin doen. mijn piercing gin ook ontsteken wel al eerder toen ik de zwangerschapspiercing erin deed had ik nergens meer last van. dat is een buigzaam staafje plastic en veel langer. dus irriteerd minder

8. Jilliebee

Jilliebee Lid

18 jan 2007
    36
    0
    0
    dierenverzorgster
    Venray
    ik zou er ook een zwangerschapspiercing in doen. Bij mij bleef hij aan het ontsteken nu heb ik er geen piercing in en heb ik nergens last van. Als het blijft ontsteken kun je hem er beter uithalen want als je buik dalijk meer gaat groeien krijg je er alleen meer last van.

9. valhalla

valhalla Niet meer actief

Inderdaad, kijken of je een piercing met een langer staafje kan vinden of een speciale zwangerschapspiercing. Bij mij ging ie ook irriteren, maar het stokje werd gewoon te kort...

Volgens mij hebben ze die plastic dingen op http://www.mariebelle.nl/enter.html

10. Samama

Samama Niet meer actief

Jaja nouja het moet in ieder geval met heet water 8)

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nee, met water wat gekookt HEEFT. Ook heet water doet zeer 8)

Flauw.....weet het.

12. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Ik heb ook een piercing en bij mijn eerste heeft hij tot aan de operatie gezeten (kreeg keizersnede). Nooit last van gehad!

Gewoon blijven ontsmetten en niet met je vieze handen aanzitten.

13. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik had ook een piercing maar die ging erg ontsteken in mijn zwangerschap.. heb um eruit gehaald en was een week erna al over..
    wel heb ik gehoord van de piercing zetter dat je nooit unicura moet gebruiken ivm bepaalde infectiegevaren.. in die zeep zit namelijk iets dat bacterieen aanspoort ipv ze verwijderd! dus even vrage voordat je met die zeep aan de haal gaat..

14. Femke85

Femke85 Lid

4 dec 2007
    46
    0
    0
    Nagelstyliste - schoonmaak
    Reusel
    Ik heb hem er vast uitgehaald... Ik wil het liefst geen enkel risico nemen en kan hem makkelijk missen ;)

Groetjes Femke

15. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier ook een ontstoken piercing, nadat ik mijn zwangerschapspiercing erbij de pretecho moest uithalen, en m daarna er weer in heb gedaan. Denk dat ik iets geraakt heb met het schroefdraad ofzo..
    Ben bij de HA geweest en die heeft zalf gegeven, maar hielp allemaal niet. Nu heb ik na 2 bezoekjes aan de HA de piercing eruit gehaald, en ontsmet ik het dagelijks met dettol of unicura zeep (beide mag, van de HA). Tevens was het bij mij meer een reactie van mijn lichaam, aangezien er geen troep uitkomt, dus is een 'oppervlakkige huid ontsteking', kon geen kwaad voor het kindje..

Succes!

16. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Heb ooit hier op het forum het advies gekregen om hem goed schoon te maken met afgekoeld gekookt water (met theelepeltje zeezout) er in. En daarna een klodder betadine erop, en afplakken voor de dag. 's Avonds plakkertje er weer af, zodat de piercing natuurlijk niet constant nattig blijft. Heeft bij mij erg geholpen... zeker tegen de pijn. Door zo'n pleister heb je ook geen extra wrijving meer. Ik had een zwangerschapspiercing erin zitten, en had dus ook iets geraakt met het schroefdraad.

Inmiddels heb ook ik mijn piercing al twee maanden (zoiets) uit. En het gaat erg goed. Eenmaal in de week haal ik mijn sierraad er doorheen om schoon te maken (de piercing bedoel ik dan). En hij's nog steeds open :D. Na de zwangerschap beslis ik wel of ik hem weer in doe.

Je kunt natuurlijk ook gewoon een piercingshop bellen om te vragen wat zij adviseren. Vinden ze helemaal niet erg. Ik had ook advies gevraagd bij een shop waar mijn piercing niet gezet was.

Deel Deze Pagina