zwangerschap en koortslip

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sas7, 16 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Hoi,

Even een vraagje. Ik heb nog nooit een koortslip gehad, maar ik zit er nu een te krijgen. Is dit gevaarlijk als je zwanger bent?

2. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    nee, een koorstlip is niet gevaarlijk als je zwanger bent! Je kan bij de apotheek een creme halen die je gewoon mag gebruiken als je zwanger bent!

Succes hoor! Koorstlippen doen pijn!

3. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    Wat ik de laatste keer heb begrepen van de VK is dat het niet gevaarlijk is zo lang de baby in je buik zit, maar wel wanneer de baby geboren is. Het is namelijk heel besmettelijk en je baby heeft bij de geboorte nog geen antistoffen hiervoor.

4. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hoihoi

ik heb heel erg vaak last van koortslippen
    de verloskundige zei ook tegen mij dat het geen kwaad kan zolang je zwanger bent
    als je maar zorgt dat je het herpes vires (zo heet het) niet van beneden krijgt

als je baby geboren is dan is het wel heel gevaarlijk
    dan moet je echt maatregelen nemen

groetjes ikkelies

5. bette

bette Actief lid

8 jan 2007
    102
    0
    0
    balen zeg!

Vertel je verloskundige, als je er weer bent dat je een koorstlip gehad hebt. Ze zal je vertellen wat te doen als je er een hebt wanneer de baby geboren is of wanneer je ergens op kraambezoek bent.

Ik heb er zelf ook last van en uitgerekend de 1e week na de bevalling van de eerste had ik er 1 .... :evil:

Succes!

6. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik heb een paar weken geleden ook een topic geopend met de vraag koortslip

het is voor zwangere niet gevaarlijk wel als je al een baby heb dan is het gevaarlijk

maar gewoon een zalfje halen met de kruidvat ofzo en binnen een week is het weg

ik zou geen hele dure laten aan smeren hoor kruidvat merk is net zo goed

7. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik heb ook regelmatig last van een koortslip tijdens de zwangerschap. Je weerstand neemt wat af, dus is het heel normaal.
    Zodra je bevallen bent moet je er goed om denken.. Voor nu maakt het niks uit.

8. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Mijn VK zei dat het niet gevaarlijk was, alleen als het kindje nu word geboren (heb nu een koortslip) dan mag ik het niet vasthouden en er bij in de buurt komen.

9. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Vroeger heb ik zovaak last van gehad, toen ik zwawnger was van Myrna ging het over, kwam heel weinig terug, ik blij! Maar nu ik weer zwanger ben en heb pas koortslip gekregen, toen dacht ik, ojeetje, verdorie! Het is idd pijnlijk, pfff! Mijn zus heeft ook vaker.

En voor zwangerschap heb ik af en toe last van hoge hormonen (minder dan toen ik pil slikt) maar nu ik zwanger ben, heb ik nu geen last van meer, zweet het ook niet meer als je gespannen bent of zenuwen. Ben ik ook zo blij :) !

Deel Deze Pagina