ontstoken navelpiersing

Discussion in 'Zwangerschap' started by Marieken, Sep 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    tot nu toe had ik genoeg buik vet voor mn navel piersing maar nu is die gaan ontsteken en ik weet niet of dat komt door dat de huid te strak staat of omdat ik ben blijven haken.
    is het schadelijk voor de kleine?
    moet ik hem er nu uit halen?

x

2. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    elke vorm van ontsteking is schadelijk tijdens zwangerschap. ik had n vinger verbrand, omdat er n kleine blaasje ontstond moest ik nr ziekenhuis, het was om n ontsteking te voorkomen. het is zo dat je natuurlijke immuunsystem onderdrukt is tijdens zwangerschap, daarom moet je extra voorzichtig zijn(zei de eerstehulp arts)

3. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    Ik zou hem er ook uit halen ...
    Mocht het erger worden dan ben je verder van huis en nu kun je dat misschien nog voorkomen.

4. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    arnhem
    heb de piersing er maar uitgehaald, maar moet ik nu dan het ziekenhuis bellen om te vragen hoe of wat. de huisarts is er op zaterdag natuurlijk niet.

5. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    arnhem
    ik heb toch even de verloskamers gebelt en daar zeiden ze dat het niet schadelijk is voor de kleine. die zit ver genoeg verstopt onder vele lagen weefsel. maar zodra het erger word of ik koorst krijg moet ik wel direct aan de bel trekken.

iedereen bedankt.

6. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    je kunt altijd nr eerste hulp van je stad bellen en vragen in verband met je zwangerschap. ze moeten je ff wond wel schoon maken en binden denk ik. je hebt huisartsen post die ook in de weekeind werken. bij de eerste hulp weten ze wie die zijn. of antwoord apparaat van je eigen HA.

7. Ik heb zelf ook mijn navelpiercing er uit gehaald met 20 weken al, toen ging het ook ontsteken het paste ook niet goed meer. met een ontsteking wel het piercinggaatje schoonmaken

8. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    arnhem
    ik reinig het nu regelmatig met sterilon. en sinds de piersing er uit is voelt het al beter. we zullen zien. geen zorgen als het niet ernstiger word.

9. lauraatje

lauraatje Actief lid

Feb 9, 2009
    255
    0
    16
    almere
    he meiden,

ik heb ook een navelpiercing maar ik heb een zwangerschapspiercing geplaatst. die is erg groot en van siliconen dus strak staan heb je geen last van. ik draag hem nu nog steeds.

groetjes

10. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,789
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb vandaag ook een speciale zwangerschapspiercing gehaalt. Bij ons bij de tattoshop voor maar 10 euro! :D

11. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    Ik heb mijn navelpiercing er met 8 wkn zwangerschap uitgehaald... vond het gewoon niet een fijn idee... Mocht ik hem na mijn zwangerschap missen dan laat ik hem evt. wel weer opnieuw zetten..

12. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    1,106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Beter geen sterilon gebruiken, is te agressief voor de huid.
    Gewoon vloeibare unicura anti bac. zeep gebruiken. 2x per dag.
    Vaak wordt aangeraden om de piercing er niet uit te halen als hij onstoken is, aangezien je dan de ontsteking opsluit.
    Nu dus goed verzorgen!

13. Die unicura zeep is mij ook aangeraden bij de piercingshop en daarna een beetje betadine. Ook mijn navelpiercing heb ik daarmee gewassen. Ik haal 'm er nog regelmatig doorheen zodat het gat openblijft.
    Sterilon is helemaal niet goed voor je huid inderdaad..
    Ik moest trouwens wel me piercing eruit halen. Mijn navel zit aan de buitenkant... :p

14. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    arnhem
    ik weet dat sterilon uitdroogt maar had nu geen unicura in huis vandaar. heb al heel wat piersings versleten, en normaal heb ik altijd unicura oa daarvoor maar juist net op. neem het vandaag met de boodschappen mee.
    zn zwangerschapsspiersing had ik wel van gehoord maar weet niet of ik er nog wat aan heb nu die onstoken is. het ziet er trouwens al een stuk beter uit. laat hem na de geboorte wel opnieuw doorprikken.
    bedankt dames.

15. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

#15 LindaenSven, Sep 28, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 28, 2009
    Ik heb ook zo'n zwangerschapspiercing erin gedaan zo rond 25 weken. Heb hem er van de week helaas uit moeten halen (na lang wikken en wegen en proberen het toch uit te houden). Het ging te erg ontsteken doordat het niet van staal is...
    En ook omdat ik er steeds met m'n kleren en jassen etc. tegenaan kwam, omdat het een grotere piercing is, werd het alleen maar erger.
    Dus helaas is zo'n zwangerschapspiercing niet altijd de oplossing...
    Ik baal er wel enorm van maarja, het is ook weer niet het einde van de wereld.
    Weet niet of ik hem hierna weer opnieuw laat zetten. Ze mogen immers niet door littekenweefsel heen piercen, dus dan zou hij er net naast moeten ofzo, en zo'n scheve piercing zit ik ook niet op te wachten...

Nog een tip voor het schoonhouden (Sterilon is idd veel te aggressief): je kunt ook (als je het in huis hebt) lenzenvloeistof gebruiken. Dat gebruik ik altijd voor m'n navelpiercing en houdt het heel goed schoon en is heel zacht.

16. girl21

girl21 Niet meer actief

een zw-schapspiercing is ook niet altijd goed, mn zus heeft het ook gehad, maar zat ondanks de goede zorg, na die tijd wel met een wond met wild vlees.. dus ookik heb mn piercing er met 10 week al uitgehad.. en meestal kun je m er na die tijd weer door drukken zonder enige moeite.. en als je bang bent dat ie dicht gaat, gewoon af en toe ff de piercing er door drukken..

Share This Page