Heel snel weer zwanger na bevalling/ervaring?

Discussion in 'Na de bevalling' started by Buitenleven, May 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Ik begrijp dat meerdere mensen op dit forum "ervaring" hebben met 2 ( 0f meer) zwangerschappen kort op elkaar.
    Mijn man en ik willen in ieder geval tot zo'n 5, 6 na bevalling, geen seks ivm infectiegevaar en ik vind het gewoon vies, seks terwijl ik nog vloei.
    Ik zou daarna best snel weer zwanger willen worden als het lukt maar kan gewoon nergens duidelijk vinden hoe het bevalt /bevallen is, om in zwangerschaps termen te blijven:p
    Mijn vk zegt dat je 9 mnd ' moet ' ontzwangeren, een ander zegt weer dat er een grote kans op vroeggeboorte is. Maar ik lees ook weer dat het juist omdat de hormonen nog door je lijf gieren, veel makkelijker ervaren wordt, omdat men dan toch al in dat hele hormooncircus zit.

Graag ervaring van moeders hoe zij hun zwangerschap, kort na een vorige zwangerschap, lichamelijk en geestelijk hebben beleefd.
    En zou je het weer doen mocht je het over kunnen doen?

2. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

Feb 7, 2015
    1,213
    478
    83
    Gelderland
    #2 Stringetje, May 17, 2016
    Last edited: May 17, 2016
    Circa vier maanden na m'n bevalling was ik weer zwanger. Sommigen zouden daar niet aan moeten denken, nou, ik wel hoor. :D Ik sta nu op het punt om te bevallen en het zal straks echt wel pittig worden (en dat waren ook 9 vd 10 reacties als ik vertelde dat ik weer zwanger was:)).
    En van het hormooncircus zoals je zegt, dat klopt denk ik wel. Ik heb twee hele goede zwangerschappen maar wel het idee dat ik al twee jaar op rij aan 1 stuk zwanger ben... ;) En soms weet ik in een emo-bui even niet meer of ik me voel zoals ik me voel omdat ik mama ben geworden of omdat ik zwanger ben. Moeilijk om gevoelens soms te plaatsen. Maar ach, wat een hoop moois krijg je ervoor terug. Ik ben vooral heel benieuwd hoe het dadelijk allemaal zal zijn maar dat kan ik je nu niet vertellen...
    Succes!

3. EnBee

EnBee Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,147
    9
    38
    Hier na ong 2 maanden weer zwanger en afgelopen vrijdag bevallen. Zwangerschap was iets zwaarder, dit omdat je natuurlijk de hele dag aant tillen en op de grond aant spelen bent. Maar, viel mij alsnog alles mee. Omdat je zo druk bent maak je je zwangerschap misschien iets minder bewust mee, maar daardoor gaat de tijd wel sneller. Hier inderdaad iets eerder bevallen (eerste 39.4wkn, tweede 39wkn & derde 37.1wkn). Maar allemaal een goed gewicht. Bevalling van de derde duurde vanaf het allereerste begin tot eind 2,5u. Je lichaam weet ahw nog wat 't moet doen. Druk is het nu zeker, maar of het minder druk is als je er bv 2jr tussen laat.. Ik denk dat dat wel meevalt.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik was na een maand weer zwanger. Absoluut niet gepland en raad het je ook af. Ik vond de zwangerschap ontzettend zwaar. Was moe van de gebroken nachten, kotsmisselijk en had veel meer pijn terwijl ik dit in m'n eerste zwangerschap niet had. Ik studeerde toen ook nog, had een huishouden en een druk sociaal leven en ging er bijna aan onderdoor.
    M is 6 weken te vroeg geboren en de ziekenhuis periode was ook vrij heftig, N was tenslotte pas 8,5e maand oud. Ook eenmaal thuis vond ik het best zwaar. Heb wat rondjes in de kamer gelopen met twee huilende baby's in m'n armen.
    Maar het is ook ontzettend genieten! Zeker nu ze super leuk kunnen spelen samen. Maar zou er dus iets meer dan 5-6 weken tussen laten.

5. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Gefeliciteerd met je derde kindje!! En wat een snelle bevalling inderdaad, 2,5 uur! Hopelijk is het allemaal goed met je pasgeboren zoon, en met jou en je gezin natuurlijk.

Hoe is het bij jou met je gewicht gegaan, was je van je tweede zwangerschap al iets kwijt dan en nu bijv minder aangekomen?
    En had jij gewoon geen pil gebruikt en de natuur zijn gang laten gaan, bewuste keus dus?

Ik zie dat tussen je eerste en tweede een veel langere tijd zit, dus die kant ken je ook.

6. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Upje voor dit onderwerp? Ik ben ook wel benieuwd.. Ons dochtertje is drie maanden oud en ik heb de zwangerschap van haar echt niet hele fijne momenten mee gemaakt. Ondanks dat ik ontzettend genoten heb was ik áltijd moe en vaak had ik daardoor nergens zin in. Maar het heeft bij haar 1.5 jaar geduurd voordat ik zwanger was.. En ik weet dat dat geen garantie is dat t de volgende keer weer 1.5 jaar duurt maar wat nou als dat wel zo is? Dan is Robin al 2.5! Naja.. Ik weet gewoon niet zo goed wat wijsheid is en ben heel benieuwd naar de verhalen van jullie!

PS, ik ben een tijdje weg geweest, druk met de baby, maar wat is het weer fijn om terug te zijn :D

7. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

May 3, 2010
    1,036
    303
    83
    Hier ook met 4 mnd weer zwanger! Bij nr twee zat ik dag en nacht boven de pot. Dat was niet makkelijk! Zeker met een baby erbij. Die ook Door sprongetjes etc ging. Toen nr twee geboren was, ja super druk. De sprongetjes wisselen elkaar af. Of tegelijk. Twee Kinderen Volop In De Verzorging. ( als er meer verschil tussen zit dan snapt de oudste al veel meer) en nu 2 peuterpubers. Flink aanpoten.
    Maar ook dubbel genieten!
    Oja ons eerste was een makkelijke baby geen gekke dingen en sliep snel Door. De tweede had verborgen reflux dat was de eerste tijd heftig! Als hij ons eerste was geweest hadden we niet zo snel voor een tweede gegaan.

Share This Page