Haha, dat is gek dan, is in mij omgeving echt een algemeen advies (die ook het CB bijv geeft). Ik weet echt niet beter dan kamillethee bij ontstoken oogjes
Ik ken het echt al mn hele leven ja kamille thee. En gebruik het vaker voor het spoelen van "vieze" dingen. Dus voor mij klinkt het niet zo gek haha Ik bel morgenvroeg de huisarts even. Ga dit niet twee weken aankijken. Sneu
Als hij echt heel veel last heeft zou ik gewoon bellen anders zou ik voor nu goed schoonmaken met afgekoeld gekookt water of kamille thee en dan morgen bellen
Paar druppels moedermelk is voldoende, ook al is deze melk bedoeld voor baby nummer 2, je kan het prima voor je zoon gebruiken. Kamille thee zou ik ook niet doen, ik werk ook in een huisartsenpraktijk en ik heb er ook nog nooit van gehoord. Sterkte met je zoontje!
Ik denk ook niet dat de HAP kamillethee adviseert. Maar kamille ontsmet. Ik gorgelde vroeger altijd met kamillethee bij keelontsteking. Ik zou alleen het hoognodige schoonmaken (ieder oog met een apart watje trouwens en schoon water) en er verder zo veel mogelijk vanaf blijven. Als je heel veel schoonmaakt en 'schrobt' ed, krijg je enkel wondjes. Schoonmaken na douchen of bad is ook aan te raden.
Watjes met afgekoelde kamilliethee was hier juist het advies van de huisarts Werkt ook super goed hier, jongste had vaak ontstoken oogjes toen ze kleiner was.
Kamille thee heb ik ook vaker gehoord. Ik vind ze ook erg ontstoken uitzien maar wat is wijsheid he? In ieder geval morgen bellen maar dat ging je al doen Volg je gevoel voor vanmiddag. Zit het niet lekker en is je zoon echt totaal anders in gedrag kun je altijd bellen voor advies. Zelf zou ik ook in dubio zitten maar even zonder het moeder gevoel voor deze kanpperd erbij zou ik wachten. Als ik zijn moeder was had ik jou gevoel ook gehad
Als hij minder goed gaat zien, dubbel gaat zien of pijn krijgt bij het bewegen van de ogen, of je ziet zn oogjes naar voren komen: gelijk!!!!! Bellen! Dan kan de ontsteking naar achter zijn oogje zijn doorgeslagen, en daar kan hij heel ziek of zelfs blind van worden. Ik vind je foto er nu niet heel verdacht uitzien, maar bij twijfel zeker overleggen.
Ik doe idd elk oog een ander watje. En van buiten naar binnen. Ik hoop dat hij zo nog even gaat slapen. Kleine binkie..
Ik ben hier dus wél een keer mee naar de hap geweest. Zoontje had hetzelfde als die van jou. De arts zei dat ik hier niet mee moet wachten omdat het een vrij heftige ontsteking was.
Babyshampoo ja? Die kende ik nog niet! Is toch niet prettig lijkt me om in je ogen te krijgen, ook al is het anti-prik?
Hier heeft dochter ook ontstoken ogen, ik maak schoon met doekje en water. Meestal is het binnen een paar dagen weer beter. Het ziet er alleen niet uit. En het schoonmaken is niet leuk maar als het dicht geplakt raakt, doet het schoonmaken helaas meer pijn.
Ja gauw een paar foto's met hem en toen op bed gelegd. Hij slaapt nu een dik uur. T pus blijft wel stromen, zo naar... ben benieuwd hoe hij straks uit bed komt. Ik bel morgenvroeg gelijk de huisarts. Ga hem daar echt niet een week mee laten lopen.