Ontstoken ogen, dokter bellen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bubblez, 14 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boogiebril

boogiebril Niet meer actief

Ah gossie wat sneu!! Beterschap en hopelijk is het snel over!

Ps ik zou ook morgen bellen hoor! Niet te lang mee rond laten lopen!

2. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Als hij krijst als je eraan komt dan heeft hij er wellicht pijn aan. En pijn is wel degelijk een reden om te bellen met de huisartsenpost. Om te bellen met de huisartsenpost hoeft er geen sprake te zijn van spoed, dat is echt onzin en waanzin. Spoed hoort bij de spoedeisende hulp.
    Toen ik een keer belde voor een fikse blaasontsteking en mij excuseerde werd er zelfs gezegd dat dit helemaal niet nodig was, dat ze er juist voor dat soort dingen zijn en ik direct langs mocht komen. Je zoontje heeft flink last, dus ik zou wel bellen.

Roderoosjes vindt dit leuk.
  3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vind het zo moeilijk. Als ik dan hier lees dat mensen voor zoiets niet heen zouden gaan.

Hij is nu net huilend wakker geworden, man is er heen.. mn arme zieleke..

Kunnen ze überhaupt iets met die oogjes?

4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Bel nu maar gewoon. Laat je niet gek maken door mensen die roepen dat je hiervoor niet kunt bellen. Je hoeft niet half dood te gaan eer je een huisartsenpost belt. Het gaat om zaken waar je beter niet mee kunt wachten. Omdat de situatie dan verergert. Of omdat er sprake is van erge pijn of disfunctioneren. Etc. En daar is hier sprake van, dus gewoon bellen. Als ze het niet goed vinden krijg je dat wel te horen, maar dat geloof ik in dit geval echt niet.

sleutelbloem vindt dit leuk.
  5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Je kunt toch gewoon bellen voor advies? Als ze zeggen dat het kan wachten tot morgen dan doe je dat, maar misschien zeggen ze wel dat jullie langs mogen komen.

Als je mannetje er zo’n last van heeft, dan zou ik, ook voor je eigen gemoedsrust, even bellen.

6. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon bellen. Het is niet dat je op de hap staat en hulp eist. Bellen mag altijd hier bij de hap, hebben ze geen problemen mee. Zij kijken dan of het kan wachten of niet.

7. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Vertrouw op je eigen gevoel en niet op het antwoord van mensen op een forum.
    Als jij denkt dat je moet bellen dan moet je dat gewoon doen ;)
    Succes met je mannetje

Tweedeopkomst, sleutelbloem en Madelie vinden dit leuk.
  8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Zn oogjes kunnen echt amper nog open.. slaat helemaal nergens op zo.

Ik bel ze nu. Dan horen we het wel. Zelftriage op de website zegt bellen.

Nescio, Madelie, Aegyo en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.045
    17.015
    113
    Oef da’s wel heel heftig dan.
    Zou dan ook bellen, hoor!

10. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Goed zo!

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Hup bellen inderdaad!

12. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Bij erge pijn wat niet minder wordt khn je idd bellen voor advies. Maar ik lees nergens dat Ts bv al paracetamol heeft geprobeerd? Dat zou ik dus eerst al geven, omdat ze nu vooral de pijn het ergst vind.

13. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

En sowieso kun je gewoon bellen als je dat zelf wil, maar dan moet je het hier niet vragen, want daar krijg je vaak toch een antwoord wat je dus niet wilt horen op dat moment.

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Babyshampoo doe jij bij ontstoken ooglidrandjes. Niet voor ontstoken ogen zelf.
    Oogontstekingen zijn meestal viraal en is het gewoon uitzitten en goede hygiëne is erg belangrijk; anders blijf je elkaar besmetten.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Als je je zorgen maakt gewoon even bellen.Dochter had afgelopen juni ook zulke ogen, zijn toen maandag naar de huisarts geweest en een oogzalf gekregen.
    Ik werk zelf ook bij een dokter en protocol is vaak afwachten omdat het doorgaans self limiting is maar we schrijven wanneer het heel hinderlijk is ook wel iets voor en ook wanneer het oogwit heel rood is. Ik zou nu even stoppen met al het schoonmaken. Huidje rond ogen is erg kwetsbaar en dat gaat zeer doen. Bij de apotheek kun je van die kant en klare doekjes kopen die gedrenkt zijn in een lotion en daarmee maak je de oogjes makkelijk schoon en het droogt de huid niet uit.
    Druppelen is doorgaans ook een pretje dus ik wens je alvast veel succes ;)

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Geen pretje bedoel ik

17. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Het verschil is alleen dat het jouw kindje is en niet van die andere mensen dus doe gewoon wat je moedergevoel je ingeeft en niet wat de buurvrouw je influistert.

sleutelbloem, Bubblez en Madelie vinden dit leuk.
  18. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Je kunt altijd bellen voor advies. Zeker als het om kinderen gaat.

19. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Hoe gaat het nu?

Hopelijk konden jullie (snel) terecht of heb je goed advies gekregen.

20. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Met verminderde weerstand had mijn zoontje het ook vaker toen die kleiner was. En hij was daar zo ziek van, 1e keer moesten we het nog laten zien daarna kregen we gewoon druppels omdat ze wisten hoe vervelend het was voor hem.

Deel Deze Pagina