Hier was t bij heftige verkoudheid dat dr ogen vol met pus zaten en niet tot nauwelijks open kwamen. De eerste keer schrok ik me rot, ook gewoon ff gebeld en ze wilden dr voor alle zekerheid ff zien. Eenmaal binnen, ja verkoudheid op de ogen geslagen, niks bijzonders! Schoonmaken met stromend koud water (hoefde in nl niet meer gekookt te zijn). In de ochtend/na slaapje evt lauw warm washandjes op de oogjes om t even wat losser te weken als je er mee weg kan komen (sneaky met gezicht poetsen paar keer extra meepakken (wel oppassen dat je niet de oogjes kruisbesmet dus andere washandjes voor de oogjes)) en daarna regulier de oogjes schoonmaken met t stromende water en aparte watjes. Zekerheidshalve wel speelgoed even heel frequent reinigen om evt herbesmetting te voorkomen tis toch troep in die ogen. Ik vond haar ogen overigens wel minder heftig er uit zien dan jouw zoontje qua roodheid.
Hier slaan virussen bij de jongste snel op haar ogen, neus dicht = snotogen. En dan 's ochtends van die aan elkaar geplakte oogjes... Maar dat gaat gewoon weer over zodra het virus over is, ik vind het juist gek om daar meteen antibiotica voor te gaan geven...
Ze zei ook van evt na een paar dagen ab. Toen zei ik dus ja als het een virus is, heeft dat geen zin he. Maar blijkbaar vinden mensen ab fijn klinken ofzo. Ik verre van. Gisteren zagen ze er hetzelfde uit, maar hij is er aan gewend denk ik, hij zat er niet meer aan. Gisteren in bad geweest en toen was het keurig schoon, beetje vaseline erop gedaan en ben benieuwd hoe het er straks uit ziet!
Van de AB is gewoon persoonlijk.... Ze roepen altjjd dat het een virus is dat het niet helpt, maar na wat aandringen bij zoontje zijn oorontstekingen toch elke keer AB gehad en elke keer ging het na 1,5/2dagen een stuk beter. Dus Tsja, ik ben er zo een die niet gelijk het woord virus geloofd
Mijn rechteroog ziet er momenteel uit zoals de ogen van je zoontje.... Heb al weken last van slijm, gaat maar niet weg. Neusspray met xylometazoline mag je maar 1 week gebruiken en daar was ik dus al mee gestopt. Nu maar weer mee begonnen. Waar smeer je die vaseline, op zijn oogleden neem ik aan? Ik heb eerder wel ontstoken ogen gehad maar niet zo erg als nu. Voel me beroerd, heb hoofdpijn, mijn bijholten doen pijn en het liefst doe ik mijn ogen dicht. Maar ja, ben aan het werk . Maar snap dat je zoontje zich er zo beroerd door voelt/voelde! Hoe gaat het nu met hem?
Mijn zoontje had dit een paar weken geleden. Na 4 dagen naar de huisarts gegaan en die vermoedde ook een virua omdat het aan beide ogen was. Ze vertelde dat bij een bacteriele infectie het vaak aan 1 oog was. Advies was ook alleen schoonmaken en twee dagen later was het inderdaad weg.
Ja op zn oogleden, beetje in zn wimpertjes. Maar het plakt alsnog aan elkaar smorgens, net een chineesje. haha Zn oogjes zijn helaas nog ontstoken. Zn rechteroog is momenteel echt knalrood, als dat morgen niet minder is ga ik naar de normale huisarts, lijkt me niet oké. Ze blijven ook lopen qua pus. Maar de zwelling is ietsje minder. Ik poets het enkele malen per dag met water (verder niks) per oogje een doekje. Vanavond weer in bed met pcm en neusspray, laatste keer en dan mag het niet meer. Hopelijk gaat het morgen al beter.
Ik zou vragen om een oogzalf, vooral omdat het roder wordt. Vaak zie je na een aantal keren druppelen al verbetering.
Als t verkoudheid gerelateerd is mag je gewoon zoutoplossing blijven geven hoor. Die van ons was t eerste jaar aan de lopende band verkouden. Heb gewoon een tankje zoutwateroplossing gehaald en een zooi spuitjes (zonder naald uiteraard alleen t spuitje) en wanneer ze ogen vol troep had of moeite had met ademhalen dan wel drinken dan gooide we er gewoon die oplossing in. Leuk was t niet, helpen deed t wel want t stroomt er daarna ineens uit. Als die buizen maar open blijven gaan die oogjes rap weer de goede kant op maar dan heb ik t over prut ogen, oogontsteking dat t echt vurig rood is, heb ik hier nog niet gehad. Hier was t geirriteerd zowel oogje als dochter zelf. Neusspray helpt hier amper, wat wel jammer is want dat is een stuk makkelijker met een niet meewerkend kind. Dus de fyslogisch zoutoplossing was tip van de huisarts. We hebben wel druppels gehad van oxy nog wat, die moesten wij na de zoutoplossing gebruiken toen ze een raar reuteltje onder dr ademhaling had om de prikkel weg te halen maar toen was ze echt benauwd en die druppels mochten een week of twee weken.
Die zoutoplossing helpt niet bij hem. Heb het wel hoor. Vanmorgen leek het al verbeterd. Wel is dat rechteroog nog rood, maar al ietsje minder vurig dan gisteren. Ogen zelf worden ook minder rood, en de zwelling neemt af. En het pus ook. Ik denk dat we de goede kant op gaan