Hoe kind voorbereiden op een operatie?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ecosa, 24 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    a.s. zaterdag wordt mijn dochtertje geopereerd aan d'r neusamandelen. Kleine ingreep, maar voor haar wel enorm al die indrukken en grote lampen en dat vieze kapje. Ik wil haar vanaf vandaag daarop voorbereiden, ik weet alleen niet hoe. Mijn dochtertje is best kleinzerig (wil niet eens een pleister op een wondje omdat dat au doet) dus ik ben bang dat ik haar alleen maar onnodig bang ga maken.. Iemand tips?

2. me24

me24 Actief lid

9 mei 2007
    121
    0
    0
    Haarlem
    Er is een heel leuk boekje van Nijntje. Nijntje in het ziekenhuis, heeft bij ons geholpen. Succes, want het is voor jou ook niet leuk.

3. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ow da's wel een leuk idee.. Ik zal eens kijken of ik dat boekje kan vinden! Dankjewel voor de tip!

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    als je lid bent van de bieb kan je daar thema mappen halen daar zitten dan verschillende boekjes in over de thema.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

En in het ziekenhuis hebben ze vaak koffertjes die je kunt lenen, met alle spullen erin, zodat je thuis kunt droogoefenen met het kapje enzo.
    Verder hebben wij toen behalve dat nijntjeboekje ook een dokterskoffertje gekocht in de speelgoedwinkel.

6. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hem eigenlijk niet voorbereid, ik zei alleen 'morgen gaan we naar de dokter en die gaat jou beter maken'. Dat vond ie prima, alleen voor hem is het een soort feestje als hij naar het ziekenhuis mag:S.
    Hij vond het alleen niet grappig dat hij zonder boterham gegeten te hebben de auto in moest. Dat was dus even een gevecht en toen was het goed.

Deel Deze Pagina