Ontstoken oog...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door toet, 4 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Sinds vanmorgen heeft mijn dochter een ontstoken oog,hij is rood en komt vaak geel/groen prut uit,na het slapen zat het helemaal dicht.
    Ik heb met agekoeld gekookt water het schoongemaakt,en dat deed zeer....
    Wat kan je er nog meer aan doen en wanneer even naar de huisarts ermee???

Groetjes,

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zou niet te lang wachten. Een oog is kwetsbaar.

3. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Heb net de huisartsenpost gebeld en we moeten het 3 dagen aankijken,en spoelen met gekookt water!

4. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Als het goed ik dan kun je via de assistent van je huisarts er een recept voor krijgen als het niet weg gaat. zo gaat het bij ons in ieder geval.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou het spoelen met kamillethee (ook gekookt water dus) ... dat verzacht ook en prikt wat minder.

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Als je borstvoeding geeft: moedermelk! Werkt super.
    En anders zou ik ook voor de afgekoelde kamillethee gaan.

7. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Super middel bij ontstoken ogen....peterselie koken in beetje water. Ong. 5 minuten laten koken, af koelen en daar oog mee schoonmaken meerdere keren per dag. Binnen een dag is het over (tenminste hier wel:))

8. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Quinn heeft hier sinds de geboorte een ontstoken oog gehad en ik maakte het ieder half uur schoon met afgekookt water en hij was er echt snel vanaf..maar bij hem kwam echt heel veel pus uit dan had ik het net weg geveegd en dan zat er weer wat nieuws:(

9. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    een drupje baby shampoo in afgekoeld water,tip van mij huisarts en het werkt goed;)

10. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oeh, dat klinkt eng, shampoo in het oog... Maar als de tip van de huisarts komt.. Ik vind de tip van BV wel aardig, die ga ik proberen.

11. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Hoi
    Bv werkt heel goed maar er is een maar...... hiv, hepatites enz zijn overdraagbaar via moedermelk in het oog van je kindje doen. Vandaar dat kraamverzorgsters enz het niet mogen adviseren. Maar het werkt wel super.

12. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

mijn dochter heeft het ook en we zijn net vanmorgen bij de huisarts geweest. we moeten het ook goed schoonhouden en normaalgesproken gaat het na een paar dagen weg.
    ik gebruik ook bv om het schoon te houden omdat dat antibacterieel werkt, en steriel is. Maar goed, dat moet je maar voorhanden hebben.
    Ik heb een receptje meegekregen en als het over een paar dagen niet over is krijgt ze oogdruppels.

suus, mijn huisarts zei zelf ook dat het goed was bv te gebruiken, ze noemde deze dingen niet.. Is het niet zo dat je alleen kunt besmetten als er een open wond in het oogje is? En is de kans dat je je kindje besmet niet zowieso al vrij groot als je deze dingen hebt en bv geeft? Vandaar dat ze aanraden geen bv te geven als je HIV hebt.

13. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Mijn moeder is kraamverzorgster (oude rot in het vak) en mogen het dus absoluut niet aanraden ivm verschillende ziektes. Volgens mij hoe je niet perse een wondje in je oog te hebben. Sommige ziektes zijn ook zonder wondje overdraagbaar. Maar als je niks onder de lede hebt werkt bv perfect voor een ontstoken oogje. Mijn moeder mocht mij natuurlijk wel adviseren.

14. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

gelukkig testen ze op deze ziektes als je zwanger bent, dus weet je als het goed is of je ze hebt.
    handig zo'n moeder! kwam ze ook bij jou kramen?

15. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Nee bewust niet gedaan, kon ze gewoon lekker oma zijn. Maar wel handig als hulplijn haha. Na de kraamtijd is mijn moeder wel een klein weekje geweest dus een soort verlengde kraamtijd haha.

Deel Deze Pagina