Hoe lang mag je je baby laten huilen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama v Amira, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama v Amira

18 apr 2011
    52
    1
    0
    NULL
    NULL
    Of hoe lang laten jullie je baby huilen??

Ik lees over al verschillende meningen en verhalen..
    de 1 zegt je moet je baby niet laten huilen en de andere zeggen ja ze laten hun baby huilen maar bij krijsen pakken ze snel hun baby op en gaan ze hem troosten.

(mijn baby is nu bijna 2 maand)

2. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    #2 Amigo1985, 9 mei 2011
    Laatst bewerkt: 9 mei 2011
    Mijn advies is dat je je eigen gevoel daarin moet volgen.. Iedereen heeft daar een andere mening over (wat ook goed is), maar ik denk dan maar weer, elk kind is anders en heeft andere behoefte.. Een baby van 2 maanden zou ik persoonlijk niet laten huilen, maar dan heb je ook weer huilen en húilen, de kleine heeft waarschijnlijk nog veel behoefte aan mama..

Succes!

3. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Je moet doen waar je je goed bij voelt.
    Toen mijn meisje nog zo klein was liet ik haar echt niet lang huilen hoor, vond ik nog zo zielig! En nog steeds ben ik best wel een watje wat dat betreft. :)
    Maar als je denkt dat hij/zij het nodig heeft om in slaap te komen kan je het misschien proberen. bijv. 5 min en dan even kijken ofzo.
    Laat je je kindje nu al wel huilen?

4. fafje

fafje Niet meer actief

ik zou dat pas doen als je de huiltjes goed kent...en zeker weet dat er "niets" ....

hier is jammeren ook huilen, maar dan laat ik em altijd even...
    krijsen is meestal ineens..maar ik laat em niet eerst heel erg huilen totdat ie moet krijsen...

sommige kindjes hebben het nodig zich in slaap te huilen, zelf heb ikd ara geen ervaring in...

maar een kindje van 2 mnd kan nog niet heel goed aan geven wat er precies is, plus er kan nog zoveel aan de hand zijn, krampjes, honger, moe, warm, koud, niet lekker liggen, maagzuur, ziekjes, alleen-voelen, mamahonger..
    Rond die leeftijd troostte ik mn kind wel snel

5. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Daar heb ik ook heel erg mee gezeten. Toen onze zoon 2 maanden was, hebben wij hem op advies van het CB eens 30 min. laten huilen. Vreselijk was dat. Ik heb me nog nooit zo schuldig gevoeld en het had niets geholpen. Als ze zo klein zijn dan is er gewoon wat aan de hand.
    Tegenwoordig jengelt hij een beetje bij het naar bed gaan, maar dan laat ik hem lekker gaan. Als het echt in huilen over gaat, dan ga ik naar boven, stop zijn tut in zijn mond, aai over zijn bol en zonder wat te zeggen weer weg gaan. Maar ik herken zijn huiltjes nu, dus dan kan je beter inschatten waarom hij huilt.

Kortom doen wat goed voor je voelt, maar laten huilen werkte voor mij totaal niet.

succes ermee

6. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Ik hem mijn kleine man altijd getroost als ie moest huilen en nog steeds. Maar ja ik heb een vrolijk en tevreden mannetje dus als hij huilt is er wat. Ik was vanaf het begin van mening dat als hij huilt er iets was. Ik kan me wel voorstellen dat mensen een baby laten huilen als hij vaak huilt maar bij mij voelt dat niet goed.

succes en mag ik vragen wat je eigen gevoel zegt?

groetjes kim

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik laat ze niet onnodig huilen, dus troost meteen. Dat houd ook in dat als ze ontroostbaar is als ze bv pijn heeft, ziek is, sprongetje, we ze niet alleen laten als ze huilt. Ik troost ze dan, praat tegen ze, aai ze, of loop met ze rond.

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier zijn we er achter dat Vince zichzelf vaak in slaap moet huilen. Maar dan hoor je dat aan het huiltje.
    Zowiezo niet langer dan 5 minuten.

9. adi

adi Niet meer actief

Niet. Een baby, en al helemaal zo,n jonge, huilt niet zonder een reden.

10. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook zo goed als niet. Alleen bij een jengelend huiltje bij in slaap vallen, laat ik hem nog wel eens huilen (na eerst al 2x de speen in zn mond te hebben gedaan).

Ga op je gevoel af, dat is het belangrijkste. Ik krijg geregeld commentaar van familie dat ik er te snel naar toe ga.... ach, ik heb een erg tevreden en makkelijk kind, dus zal vast wel ergens iets goed doen ;)

11. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    ik zou zeggen nooit... huilen is zo ong. de enige manier waarop een baby zn ongeluk kan uiten. Ik zou ook erg verdrietig worden als ik huil en wordt genegeerd. Als ik huil wil ik troost... dat is mi bij babys niet anders.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Tja, heel lastig. Iedereen heeft hier wel een mening over en zal die hoe dan ook ventileren. Misschien is het voor jou al goed om te weten dat dat allemaal meningen zijn. De wetenschap zegt dat het niet goed is om een kind veel te laten huilen. Dat wil dus niet zeggen dat een baby niet mag huilen. Huilen is de enige uitingsvorm die een kleine baby heeft. Op deze manier kan het aangeven vermoeid te zijn, koud, hongerig, alleen maar ook 'poehee, wat vind ik groeien pittig' of 'tjonge jonge... even stoom afblazen'... Veel mensen geloven er in dat huilen per definitie ellende betekent en dat je dus moet troosten maar er zijn ook mensen die geloven dat huilen soms heel bevrijdend kan werken en dat je als baby het recht moet hebben om te huilen.

Het komt er op neer dat je als ouder moet doen waar je je prettig bij voelt. Een kind wordt er echt niet minder van als het even huilt (krijsen is wat anders) maar lang laten huilen is gewoon niet goed.
    Ik heb mijn kindjes nooit laten huilen. Ze hebben wel eens 5 minuten achter elkaar gehuild maar langer niet. Ik ga er dan heen en troost. Dat kan zijn door zacht te praten, een speentje te geven, een muziekje aan te zetten of op te pakken. Maar hier mogen kindjes soms ook gewoon ook even boos zijn.

Mijn neefje was een baby die echt even moest huilen voor het slapen gaan. Als je hem liet huilen dan viel hij na 15-20 min in slaap. Ging je hem proberen te troosten (wat dus niet lukte) dan huilde hij na een uur nog.. tja, hij had het dus gewoon even nodig.

Luister naar je gevoel en wat minder naar je omgeving. Dit is een grote tip voor als je net mama bent geworden. Het is hartstikke lastig maar jij hebt allemaal (hormonale) systemen mee gekregen die aanvoelen wat wel en niet goed is. Natuurlijk kan je luisteren naar anderen maar luister vooral naar jezelf!

13. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik heb mijn kinderen nooit onnodig laten huilen. ze huilden wel maar altijd met mij erbij, niet alleen.

14. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb ze ook niet 'onnodig' laten huilen, maar helaas is Carmen er 1 die volledig uit haar dak kan gaan als ze moe is en als je dan heen gaat, dan is het helemaal foute boel. Dus wij laten Carmen altijd een kwartier huilen, dan toch maar heen, aai over dr bol (helpt niet) en laten haar daarna weer huilen. Meestal is het dan binnen 10 minuten over en slaapt ze prins(es) heerlijk.

15. fafje

fafje Niet meer actief

ja hier ook, ik ben er altijd bij...

hij heeft eventjes gehad dat ie heel driftig huilde, van moeheid....en dan blee fik gewoon lekker bij em, of in mn armen...

16. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik laat Mart ook niet alleen huilen. Hij heeft het soms wel nodig om even te huilen voor hij gaat slapen. Dan zit ik op een stoel naast zijn bedje en aai ik hem over z'n bolletje en praat zachtjes tegen heb. Als hij echt erg overstuur raakt haal ik hem ff uit bed en troost ik hem. Als hij rustig is geworden leg ik hem dan weer in bed.

Moet zeggen dat hij nu bijna nooit meer huilt, volgens mij voelt hij zich erg veilig en geborgen en is hij daarom heel rustig en vrolijk.

17. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    pfff, gewoon niet doen.zeker op deze leeftijd niet.

18. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ow, nog een handige tip (vooral bij inslapen): kijk hoe de handjes van je baby zijn. Huilt je baby met open handjes, dan is het de indrukken aan het verwerken cq. proberen in slaap te komen en dan kan je ze het beste laten liggen (evt. aai over de bol etc.)
    Geloten handjes betekend meestal ongemak/pijn/niet fijn voelen.

Kreeg deze tip met zwangerschapsgym en hebben er zelf al veel aan gehad. Maar dan alsnog: volg je gevoel!

19. Mama v Amira

18 apr 2011
    52
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties..

Ik laat mijn dochtertje eigenlijk niet huilen zodra ze huilt troost ik haar of ik laat haar op me arm gewoon in slaap vallen.
    Ik kan al wel de huiltjes herkennen, wanneer ze moe en honger heeft en haar zeurhuiltjes.. die zeurhuiltjes herken ik ook vooral door dat als ik haar oppakte is ze gelijk stil en zit ze te lachen..

en meestal huilt ze ook wanneer de speen uit haar mond is en dan geef ik haar die, is ze weer stil en zo valt ze langzaam in slaap.

Maar laatst zei iemand tegen mij: huilen is goed voor ze, gewoon laten huilen, zo groeien de longen.

ik heb 1 x haar laten huilen, was tijdens het aankleden na het badje en ze had honger. Als je haar laat huilen dan gaat ze echt krijzen, omdat ze gewoon erg honger had.

Meestal als ze huilt heb ik haar vast, laat ik haar 10 a 15 sec ff huilen met de speen er uit en dan speen er in, als ze weer huilt weer het zelfde. tot ze echt in slaap valt.

de eerste keer toen ze buikkrampjes kreeg, huilde ze pas echt.
    ik vond het zo zielig dat ik er ook verdrietig van werd.

Maar gelukkig huilt me dochtertje alleen wanneer ze moe is, honger heeft, boertje of bij buikkrampjes of als ze aandacht wilt.

20. Mayon

Mayon Niet meer actief

Nou, als ze honger heeft moet je haar sowieso niet laten huilen he.. Verder doe je het prima lijkt me, ik liet ook nooit huilen, en ja oudere mensen zeggen dat van die longen. Ik denk dat ze zo ook wel groeien maar misschien weten we dat pas over 10 jaar ;)

Deel Deze Pagina