dikke, harde, ronde buik en kreunen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Dorianne, Jan 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    De titel zegt het al!
    Mijn zoon had vanmorgen een dikke, harde ronde buik. Het lijkt wel gezwollen (hele buik) en hij kreunt ook de hele tijd en maakt zich dan helemaal bol! weet iemand wat dit kan zijn? is dot normaal of krijgt hij teveel voeding? Hij is 2 weken oud nu.

Groetjes Dorianne

2. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Kan het zijn dat hij verstopt zit en moet poepen?

3. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    hij heeft vamorgen (voor dat ik het zag) nog gepoept

4. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Ok dan zal dat het idd niet zijn. Mijn zoontje had dat namelijk met verstopping, vandaar dat dat als eerste in mij op kwam.
    Heb je het idee dat hij pijn heeft?

5. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    als hij pjn heeft zal hij wel gaan huilen, toch? Hij doet het nu in zijn slaap maar slaapt daarna gewoon verder...
    ik ben aan het bijvoeden met flesvoeding zou het daar aan kunnen liggen?

6. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Ja als hij pijn heeft dan had je dat wel geweten, met huilen en een vertrokken gezichtje.
    Ben je net begonnen met bijvoeden? Dat zou natuurlijk de oorzaak kunnen zijn, dat zijn darmpjes daar aan moeten wennen..

7. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    hij heeft gisteravond de eerste bijvoeding gehad en vanmorgen om 10.00 uur. de rest kijgt hij nog borstvoeding.

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ah, dat is dan wel heel "toevallig". Hij kan allergisch reageren op koemelk, dat is dan vrij ernstig. Maar het kan ook wennen zijn aan de kv.

Waarom geef je de kv? Wil je de bv echt afbouwen? Of ben je bang dat hij misschien niet genoeg heeft?

Verder kun je ook nog denken aan gas. Heb je het flesje niet geschud maar alleen geroerd? Heeft hij goed geboerd?

9. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    is het geen kramp?? dat begint ongeveer met 2 weken (kwamen wij helaas ook achter!!) Lucas heeft het aleen week lang dagelijks en heeft dan ook een opgeblazen buikje...

10. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    lactatiedeskundige is geweest, hij drinkt maar 10, 20 of 30 cc in 1,5 uur! en vervolgens komt hij een uur later weer drinken. Ik kan dit niet volhouden met borstvoeding en mijn productie loopt niet omhoog. Ik voed hierdoor de hele dag en nacht en mijn dochter wordt er de dupe van. Ik ben gewoon moet en kan het niet volhouden, daarbij heb ik een keizersnede gehad waar ik maar niet goed van herstel, problemen met wond! Vandaar ht advies om de bortvoeding af te kolven en in een flesje te geven en wat hij mist aan kunstvoeding te geven. Misschien kan hij straks weer aan de borst als er meer regelmaat is en hopelijk loopt dan de productie weer op!;)

Hij boert goed en de flesjes zijn geschud met afgekookt water. Ik heb nog friso allergy care van mijn dochter, maar ga toch eerst dit proberen. Ik moet morgen ook naar het CB en zal het daar laten zien. Vooralsnog bedankt voor jullie reacties! Ik heb sab-simplex gegeven hopelijk kan hij zijn windjes nu kwijt...

Share This Page