Besprak net met mijn schoonzusje hoe verschrikkelijk heet het wordt op de kamer van mijn zoontje (plat dak ) en zij vertelde dat haar zus zonwerende folie gebruikt: folie dat op het raam geplakt wordt, het zou zowel warmte als licht tegenhouden (dat laatste kan ook geen kwaad..). Dus ik plaats dit topic eigenlijk met 2 redenen. 1) om jullie erop te wijzen, misschien is het een goede tip! en 2) om te vragen of iemand er ervaring mee heeft en of het helpt. (schoonzusje weet nog niet of het haar zus bevallen is, net aangeschaft) nou, ik vestig mijn hoop erop! (heb inmiddels veel over voor een goede nachtrust voor zoontje en mezelf!) groetjes Amber
Volgens mij wordt dat in vele gebouwen gebruikt die heel veel ramen hebben dus lijkt mij dat het wel moet werken.AL is het maar in combinatie met een verduister gordijn.Het zal best schelen. Volgens mij is het bij de babywalz ook niet eens zo overdreven duur.Althans in verhouding met de bouwmarkt.
ik heb het gisteren bi de action gehaald, ligt bij de automatrialen, is eigenlijk dus voor autos bedoeld, maar ik heb het op 1 van onze ramen geplkat, wij hebben een halletje(bij gebouwtje) met een heel groot raam, maar de zon brand er gewoon op, had het erop geplakt en merkte meteen verschil. 76 bij 300cm nog geen 3 euro
Bedankt voor de tip! Dat is nog niet zo duur, over 2 weken komen de rolluiken binnen gelukkig maar tot die tijd is dit een goedkope tussenoplossing!
hee, wat goed, ik zag dure varianten langskomen tijdens het googelen, maar 3 euro is natuurlijk niks! Thanks
Let wel op: Gebruik alleen folie die hier ook echt voor bedoeld is. Veel mensen plakken bijvoorbeeld zwarte vuilniszakken of verduisteringsfolie voor de ramen om de zon buiten te houden. Die worden gloeiend heet en dan barsten de ramen. Even een tip!
Dit is ook een idee inderdaad... Ik heb een aluminiumfolie die je ook wel over de voorruit van de auto kunt spannen erop geplakt en de overige stukjes met gewone aluminiumfolie. Wordt het ook een stuk koeler van! Je kunt alleen niet meer naar buiten kijken
De beste manier om warmte buiten te houden is om aan de BUITEN kant de zon te weren (bijvoorbeeld dus met luiken). Het risico van iets aan de binnenkant van je ramen plakken is dat je de warmte juist aantrekt en ook nog eens de warmte vast houdt. Als je geen andere mogelijkheden hebt dan is het natuurlijk wel een alternatief. Hou ramen en gordijnen goed dicht en lucht door in de vroege ochtend of late middag / avond. @Loontje.. bijgebouwen worden aan de buitenkant geweerd. @Mickys... hele goeie toevoeging!
Volgens mij wordt de folie veelal juist aan de buitenkant geplakt. Ik heb er ook naar gekeken maar de echt goede folie is nogal prijzig (bovendien hebben we onwijs grote ramen) en uiteindelijk win je er maar een paar graden mee. Ik ben wel benieuwd of iemand er echt goede ervaringen mee heeft.
nou na 1 dag zijn wij zeer tevreden, het was lang niet zow arm in het halletje, de zon werd goed geweerd door de folie, dus die 3 euro is het dubbel en dwars waard!!!!