Wil absoluut geen fruit eten wat nu ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door nancy1981, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Ons zoontje van 16 maand wil met geen mogenlijkheid vers fruit eten.

Wat we ook proberen ( al heel wat maanden ) hy eet geen vers fruit.

We kopen dan ook nog altijd potjes fruit voor hem en deze gaan er met gemak in en hy kykt iedere dag enorm uit naar het moment dat hy zijn potje fruit krijgt.

Maar als we hem een banaan geven,appel of wat dan ook dan word hy helemaal gek.

Op een gegeven moment heb ik 1 week geen potjes fruit gehaald maar gewoon het vers fruit blijven aanbieden ( zoals ik elke dag wel probeer te doen ) en op tafel laten staan zodat hy het kan pakken.
    Maar hy wil er niks van weten en het al helemaal niet eten.

Een appel vind hy ontzettend vies,druiven speelt hy alleen mee maar gaan niet zijn mondje in als ik dit dan doe spuugt hy ze uit,dit zelfde geld voor manderijntjes,een banaan gaat hy van kokhalzen en noem maar op

Ik weet ff niet meer wat ik moet doen en wil gewoon van die potjes af !

2. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    hier eet ze thuis ook geen fruit.. op kdv eet ze soms wel fruit mee... ik push het verder niet.. wij eten zelf ook nooit fruit.. ik geef haar regelmatig een banaan (het enige wat er wel in gaat soms) en ze krijgt fruit drankjes en af en toe een potje

3. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Wij zijn dus ook helemaal geen fruit eters
    Mijn man eet alleen maar mandarijnen als hy er toevallig zin in heeft en ik een banaan of druiven of mandarijnen maar dan moet ik er ook maar net zin in hebben,anders nooit fruit :oops:

Ons zoontje wil het dus ook niet maar vraag me dan af of dit geen kwaad kan dat hy geen vers fruit krijgt en als ik stop met die potjes geen potje fruit meer ?
    Want ik wil tog echt wel van die potjes af ( iedere dag 1 potje )

Geef hem wel vaker een beker multivitaminen drank ( van aldi of lidl ) te drinken

4. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    en als je nou van vers fruit zelf puree maakt ? dan heeft je mannetje het idee dat hij potje krijgt en is het toch vers.

je schrijft dat je het op de greep zet voor hem, eet je er dan zelf ook van ?
    lars wil alles wat ik ook eet. als ik een appel eet wil hij die ook.

5. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond

Mijn man en ik zijn ook geen fruit eters,we moeten er net zin in hebben :oops:

Het is wel in huis en als ik het dan aan hem geef,pak ik hetzelfde stuk fruit en eet dit dan op en doe alsof ik het ontzettend lekker vind

Maar hy zegt dan bah en spuugt het uit of kokhalst er echt van soms moet hy er zelfs van spugen.

Heb idd vaker het gepureerd en het zelfs al eens in een potje gedaan ( dat ik had bewaard van de vorige dag ) maar ook trapt hy helaas niet in pff :(

6. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    het enige wat ik nog kan bedenken is andere soorten fruit aanbieden (mango bijv.)
    en ach, potjes fruit zijn toch ook gezond

7. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Wij doen nu regelmatig een gepureerde banaan door z'n pap, vind ie heerlijk, of ik maak een smoothie voor 'm.

8. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Heb je al geprobeerd om gepureerd fruit op zijn brood te smeren? Dan is het net jam.

Of je maakt er een smoothie van met yoghurt en gepureerd fruit.

Hugo vindt fruit heerlijk, maar hij heeft een periode gehad dat hij geen zin had in appels. Als dat dan het enige fruit was wat ik in huis had, dan sneed ik het reepjes, deed het in zijn patatbakje (geweldige uitvinding, zat in m'n kerstpakket) en zei dat het frietjes waren. Dan was het zo op :D

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik haalde dan van die gedroogde vruchten (tuttifrutti), dat deed ik in de hakmolen zodat het kleine stukjes werden en dit deed ik door cakebeslag heen. En daar maakte ik dan weer muffins van :)

Voor de rest lust kylian geen banaan, at hij bijna 2,5 jaar lang alleen manderijntjes en druifjes en sinds hij naar de peuterspeelzaal gaat is zijn assortiment uitgebreid met appel.
    Tot onze stomme verbazing wilde hij in de winkel best fruit proeven en vond de appelbesjes best lekker.
    Wij zoeken en uiteindelijk wees hij de appelbesjes aan, het waren dus frambozen. :)

Gewoon geen druk op leggen, lekker aanbieden en ooit komt het wel goed.

Groetjes Anita

10. kikker28

kikker28 Actief lid

10 okt 2007
    302
    0
    0
    en als je het pureert en dan in het olvaritpotje doet?
    Mijn dochter vind appel met kaneel nu erg lekker. (ze is 3 ) is ook niet echt fan van fruit. Zj heeft heel lang gepureerd fruit gegeten (appel, banaan, beschuitje, en een scheut sinaasappelsap, daar at ik zelf van mee.

11. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Hier hetzelfde verhaal. Lotte wil dan wel nog af en toe vers fruit eten (gepureerd) of een peer in kleine stukjes, maar dat is alles. Ik wissel het gewoon af met potjes en frutapura. Heb het inmiddels maar geaccepteerd met de gedachte dat het ooit wel zal veranderen.

12. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ook geen fruiteter! Hij "drinkt" wel die pakjes fruit, die voor onderweg. Die heb ik dan ook altijd in de ijskast liggen voor hem.

13. Lientje76

Lientje76 Actief lid

10 aug 2006
    189
    0
    0
    Misschien kan je hele fijne stukjes door het fruit in het potje heen mengen. Dat werkt bij ons wel als ik julie een kiwi wil geven. Die eet ze niet los (terwijl ze een fruitmonster is), maar wel geprakt door het potje olvarit fruit heen.

14. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Onze nicht van 14 jaar (!) lust nog steeds geen vers fruit en eet nog steeds fruit uit potjes.

Onze dochter van 3 eet niet dagelijks vers fruit, maar drinkt wel graag appeldiksap.

Ik kan me voorstellen dat je van de potjes afwil, maar ik ben bang dat je er 'gewoon' nog even mee doormoet als je de kleine aan het fruit wilt houden. Ze laten zich wat dat betreft nou eenmaal niet dwingen.

15. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Dano eet wel goed fruit, vooral verse peer vind hij lekker. Maar weet je wat ik ook nog weleens doe. dan blender ik 3 soorten fruit en doe er wat melk bij of yoghurt, dat is dan eigengemaakte yogi drink. Dat gaat er echt goed in bij hem

16. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    en gewoon vers fruit pureren en in een potje doen waar normaal fruithap in zit? dit doen we ook vaak met chayenna.

Deel Deze Pagina