hoi, beide meisjes hebben sinds vandaag een ontstoken oogje. is klein, traant en komt veel groen spul uit. niet rood ofzo verder. ben het voorzichtig schoon aan het maken met nat wattenschijfje, maar 3 minuten later zit alles weer vol. ik kan me vaag herinneren dat het beste medicijn iets met (zee?)zout was, maar is dit ook geschikt voor baby's? en hoe zat dit precies (hoeveel water/zout etc) of iemand een andere tip?
oe zout zou ik niet doen, dat prikt enorm Gewoon water is goed, ikzelf gebruik nog afgekookt water. Verder wil afgekoelde thee (gewone) ook helpen. Let wel dat je 1 keer van buiten naar binnen wrijft en vervolgens met een schoon gaasje (of niet pluizend gaasje) nog een keer. Dit telkens tot t schoon is. Artsen adviseren ook shampoo van zwitsal. Klein drupje in het water doen en daarmee schoon maken. Weet je waar t van komt? Vaak door een airco (auto, winkels enz) of gebruik ventilator. Mocht t echt niet overgaan heeft de ha een zalfje ervoor
ze hebben vd week op vakantie in een meertje gezwommen, dat is eigenlijk het enige wat ik kan bedenken wat de oorzaak zou kunnen zijn. vriend heeft het nl ook een beetje, en ik heb een enorme hekel aan natuurwater, en ben de enige die het niet heeft.. zwitsal zou toch juist heel erg moeten prikken omdat er parfum in zit? bedankt voor de tips!!
zwitsal prikt net niet in de oogjes. Heb t zelf nooit geprobeerd, maar we gebruiken het op t werk al jaren voor een cliënt en dat werkt goed. Natuurwater, tsja dat kan natuurlijk ook nog. Dan zou ik even kijken. Als ze t maandag nog hebben even contact opnemen met de ha. Kan natuurlijk veel in het water zitten, zeker voor kwetsbare oogjes. Hoop dat ze er niet zoveel last van hebben!
nog even een tip. alleen s'morgens en sávonds schoonmaken, anders gaat het oog irriteren en raakt het ontstoken (vertelde de huisarts).
Er zijn ook ontstekingen aan de oogjes die besmettelijk zijn. (Ik wil je niet alarmeren hoor, maar omdat je schrijft dat je 2 kindjes en man het hebben). Hiervoor kun je druppels/zalf krijgen bij de HA. Je moet dan ook dagelijks je deurklinken ontsmetten en kussenslopen wassen enzo. Niet rampzalig dus, maar als het niet over gaat, zou ik er zeker even naar laten kijken als ik jullie was.
Mijn zoontje is 12 wkn en heeft er al vanaf z'n geboorte af en aan ook last van. Erg vervelend. Ik heb geen tip, maar ga ook aan de slag met tips van hier!
weet je wat ook helpt? een drupje borstvoeding in het oogje. Ik weet niet of je bv geeft of er mss nog iets van heb liggen in de diepvries??? anders wellicht een tip voor andere meiden. en als je met een watje of gaasje veegt in één oogje, moet je voor het andere oogje een schoon watje/gaasje pakken. veel succes!!
Ons manneke van 2 weken heeft ook een onstoken oogje. Wij maken het nu schoon met een steriel gaasje en afgekookt water. Gaat met de dag beter. Als het nu lang aanhoud heeft onze verloskundige otrivin baby geadviseerd. Dat is een neusspray, maar is van dezelfde samenstelling als het traanvocht. Ander echt even langs de huisarts gaan. Succes!!
schoonmaken met kamille thee (dus kokend water even laten trekken met kamille thee en afkoelen) werkt ook ontsmettend en is zacht voor de oogjes
vervelend zeg, t leek even wat minder te worden, gisteren bijna geen last van, vandaag is het weer helemaal terug, en lijkt zelfs nog meer.. als het morgenvroeg nog zo erg is ga ik idd even langs de ha.