waneer los lopen ??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by happymama, Nov 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

hallo allemaal ,

mijn dochtertje staat al een heletijd aan de tafel en trekt zich op aan vanalles ! (super leuk)
    ook stapt ze rond de tafel en aan de hand en zoms achter dr autotje .
    ze is nu 1 jaar .
    maar wanneer zou ze los gaan lopen ? kun je dat aan bepaalde dingen zien ?
    (bijv als ze gaan proberen te kruipen gaan ze eerst alleen op de knieen zitten )
    af en toe laat ze al los en dan blijft ze los staan ....

t is niet zo dat ze moet gaan lopen hoor maar ben benieuwd ....

2. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M heeft er heel lang over gedaan om echt los te durven lopen. Met 11 maanden liep ze al aan 1 hand en ook best wel een stukkie. Toen ze net 1 was, liep ik met haar naar het speeltuintje (de straat uit). Maar echt loslopen 'pas' met 15m. Toen liep ze wel direct goed en lange enden (de hele kamer heen en weer), niet een paar stapjes en dan weer zitten.

M was en is een meisje die pas iets gaat doen als ze zichzelf er zeker over voelt. Heeft dus ook met karakter te maken.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Het klinkt alsof de volgende stap voor je kindje idd de eerste losse stapjes zijn.

Hier gingen we ook van optrekken, naar langs de tafel stappen, naar los staan en daarna losse stapjes. Ook zag ik steeds vaker dat Lucas een grotere afstand kon overbruggen tussen tafel en bank (bijv.) Het was dan nog niet echt lopen, maar hij durfde al een soort stapje te maken en dan voorover te 'vallen' als je snapt wat ik bedoel.

Het blijft afwachten! Ik kon niet echt iets van voortekenen ontdekken, behalve dan de bovenstaande ontwikkeling!

4. adi

adi Niet meer actief

Het is heel erg verschillend per kindje.

Mijn zoontje loopt langs de meubels vanaf 10 maanden al (en optrekken enz). Losstaan doet ie vanaf 1 jaar. Daarna is ie begonnen om zich steeds meer los te laten, een paar stapjes overstappen los enz.
    Maar hij is nu 15 maanden en het is nog steeds hetzelfde. Hij is nu ineens bezig met andere dingen (woordjes) en staat dat lopen even stil.

Bij Diyana is alles juist heel snel gegaan. Zij ging pas met 11 maanden tijgeren, met 1 jaar kruipen, met 13 maanden langs de meubels lopen en nu stapt ze soms een halve kamer los. We wachten elke dag totdat ze echt los gaat lopen.

Mijn derde dochter loopt ook sinds 11 maanden langs de meubels en trekt zich op. Ze is nu 15 maanden en ze durft nu pas aan 1 hand te lopen. Losstaan durft ze nog niet echt.

5. Storm

Storm Niet meer actief

Het vallende loopje!! :D Dat deed mijn zoontje ook en ineens kwamen de handjes naast de oren en daar kwamen zowaar de eerste losse stappen. Alleen gaf hij ons niet de tijd er aan te wennen, 2 dagen later ging hij al het hele huis door. Hij viel nog wel vaak, maar dan kroop hij richting muur of kast en hup daar ging hij weer. Inmiddels kan hij overal gaan staan en rent hij door huis heen. Kleine donder...

Hij ging de hele zomer al als mowgli door het leven, liep buiten op handen en voeten over de tegels en binnen ging hij echt overal snel kruipend naar toe en ging over staan, liep overal aan langs.

6. merakli

merakli Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,214
    0
    36
    Mijn dochter loopt sinds vandaag los :D ben natuurlijk supertrots, maar ze geven zelf aan wanneer ze eraan toe zijn, het is gewoon afwachten;)

7. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn dochter ging pas rond de tafel lopen rond 11 maanden, en af en toe los staan dat rond 13 maanden. Toen ging ze ook stukjes overbruggen, van de tafel naar de bank, 1 meter. En echt ineens, vanuit het niets, liep ze de hele kamer door naar me toe, ik wist niet wat ik zag! En dat is nu een week geleden. Ze was dus 15 maanden toen ze ging lopen, maar ze loopt gelijk heel goed, ze valt bijna nooit en loopt kaarsrecht. En ze doe nu niet anders meer, ze loopt echt de hele dag heen en weer, geweldig om te zien!!

8. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Milan was 16 maanden toen ie ineens liep. Wel al stapjes om de tafel, maar van de een op de andere dag, ineens 10 meter achter elkaar en stabiel.

9. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Verbazingwekkend he, zo ineens, ik had echt zoiets van, HUH:$ :)

10. Niboma

Niboma Fanatiek lid

Nov 20, 2008
    1,439
    0
    36
    Female
    Veluwe
    Bodhi is net een jaar en loopt sinds 2 dagen los. Stap voor stap ging hij steeds wat verder.
    Nilo liep met 11 maanden helemaal los, van het een op het andere moment. Alsof hij echt af heeft gewacht tot het moment dat hij zeker wist dat hij het kon. Hij stond op en liep.
    M'n dochter liep met een maand of 16 helemaal los. Op haar dooie gemakje begon ze toen maar eens, waarom zou ze haasten want ze had een grote broer die alles voor haar pakte en haalde.

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Goede vraag. Ik vroeg het me ook al af, waar je aan kon zien dat het moment daar is dat hij echt gaat lopen. Ons zoontje is 13 maanden en maakt nog niet echt aanstalten. Loopt wel in een rap tempo overal langs en rondjes om de tafel, maar voor de rest vindt hij het wel prima. Hij kruipt ook in zo'n rap tempo dat er voor hem ook nog niet echt een noodzaak is om het te proberen. Hij komt overal (en snel) met het kruipen.
    Bovendien is hij (nog) enig kind en gaat ook niet naar een kdv, dus hij heeft ook geen voorbeeld van andere kinderen. Ben dus ook erg benieuwd wanneer hij het toch een keer gaat proberen!

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Het verschilt echt zo erg per kindje. Eva ging met 7 maanden zelf staan, liep met 8 maanden overal langs en rondjes door de box en dat heeft ze máánden gedaan. Vanaf 9 maanden liep ze achter haar Nijntje loopauto. Toen ze net 1 jaar was haar eerste losse stapjes, die stukjes werden steeds groter (van de bank naar het tv meubel enzo) en met bijna 14 maanden liep ze echt helemaal los (en kroop ze ook niet meer). Eva is een echte schijterd (nu nog ;)), ze durfte gewoon niet zo snel.
    Ik ben wel benieuwd hoe Lisa het gaat doen, ze ontwikkelt zich nu in ieder geval al heel anders, maar is veel minder bang. Trekt zich nu ook overal aan op en valt dan ook net zo hard, huilt dan even en gaat weer vrolijk verder :). Maar ze is nog maar 7 maanden, dus ze heeft nog even ;)

13. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Met 11 maanden eerste stapjes los en met 12,5 maand alleen nog maar lopen (dus volledig los).
    Maar bij Aaron zijn al die ontwikkelingen zo snel achter elkaar gegaan (met 9.5 maand tijgerde hij 'pas') dat ik even niet weet of er echt voortekenen waren. Voor mijn gevoel ging het eerste keer los stappen echt opeens en daarna gaat het heel geleidelijk.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wow dat is wel snel gegaan dan! Het zegt blijkbaar niets, hoe snel ze zijn als ze jonger zijn. En ik zie Lisa echt niet over 1,5 maand los lopen ;) (ze tijgert nu 1,5 maand). En Eva tijgerde met 7 maanden en liep dus 'pas' met 14 maanden los.

15. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ja echt heel snel! Ik ben er nog steeds verbaasd over en had stiekem verwacht dat hij pas zou gaan lopen rond de 18 maanden (net zoals pappa).

En wie weet gaat Lisa wel juist heel snel lopen natuurlijk!
    Ze is wel heel vlot met tijgeren dus wie weet :)

16. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Zoals de andere mama's al aangeven verschilt het heel erg per kind.
    Onze dochter tijgerde met 7,5 maand het hele huis door, met 8,5 echt kruipen en zelf zitten, 9 maanden optrekken tot staan, 10 maanden langs de tafel lopen en los staan, 11 maanden een paar losse stapjes en loslopen met 12,5 maand, dat is wel ineens mega snel gegaan, binnen een week.

Liefs Huismus

17. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Julia ging steeds beter in evenwicht langs de tafel lopen, soms alleen met haar buik er tegenaan, en toen opeens deed ze af en toe een stapje! Wel kon ze eerder zelf opstaan dan dat ze echt liep, dus dat hielp ook wel bij de eerste stapjes. Toen van bank naar bank, of naar de tafel, en toen steeds grotere stukken. Ik kon het vooral zien aan haar evenwicht bij het "vast" lopen. Ook kon ze al aardig aan 1 handje lopen.

18. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,064
    3,859
    113
    Hier zat er veel verschil in. Mijn dochtertje tijgerde met 7 maanden, stond met 9 maanden, liep vanaf ruim 10 maanden langs meubels en dat heeft ze volgehouden tot 16 maanden, toen liep ze pas los.
    Mijn zoontje tijgerde met 5 maanden, stond met 7 maanden, liep met 8 maanden langs meubels en achter zo'n loopwagentje en een paar dagen na zijn verjaardag liep hij los. Heel verschillend dus.

19. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

wat een snellejelles zitten ertussen zeg hihihihi.
    maddox vanaf 9 maanden rond de tafel lopen
    12 maanden eerste losse stapjes
    nu 15 maanden nog steeds stapjes doen maar nog geen lange afstanden en ook niet erg stabiel. echt nog met beiden handjes omhoog en hele snelle kleine stapjes..big smile op zn gezicht en dan ineens BOEMMM! op de grond
    aan het handje meelopen wilt hij wel totdat hij iets leuks ziet dat hij snel wilt hebben..dan gaat ie kruipen.
    ben benieuwd wanneer hij echt gaat lopen!

20. mamavankaro

May 30, 2010
    6
    0
    0
    bediende verkoper
    oudenaarde belgie
    hier op 5en een halve maand tijgeren en zitten op 6maand kruipen op 7 maand rechttrekken en staan met steun op 9maand aan het lopertje stappen. nu met 14 maand nog steed met hulp stappen 1vingertje is al enkele maanden genoeg maar durft niet lossen als ze merkt dat ze los is laat ze zich vallen.

Share This Page