Dochter 'vecht' in ledikantje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nescio, 24 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

De titel zegt het al, mijn dochter (8 maanden) is de laatste nachten erg aan het 'vechten' in haar ledikantje.

Ze slaapt met een winterslaapzak en geen dekens, maar ze wil heel graag op haar zij liggen. Nu draait ze zich op haar zij, maar op een gegeven moment in haar slaap draait ze dan terug op haar rug en slaat ze met haar handjes tegen de spijlen van haar ledikant. Gevolg: wakker en niet meer kunnen slapen. Ik neem haar dan bij me en leg haar aan, en 'gefixeerd' bij mij slaapt ze wel. Meestal leg ik haar weer voorzichtig terug, dan rolt ze zich weer in haar slaappositie tot het volgende 'gevecht'. Ze vecht ook erg met de slaapzak, als ze wakker is steekt ze haar benen recht omhoog en probeert ze de rits open te maken:D

Ze is opeens ook veel beweeglijker overdag (kan zelfstandig zitten sinds een paar dagen). Kan ik haar ledikantje 'verzachten' zodat ze zich niet elke keer wakker mept? Klinkt dit bekend?

2. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik wou zeggen puckababy maar je dochter is al 8 maanden dus denk niet dat ze dat leuk gaat vinden... lastig. ik heb verder geen tips. succes.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja voor een puckababy is ze inderdaad te oud. Ook wil ik haar niet fixeren, ik hoop alleen dat ze wat rustiger gaat slapen. Denk dat ze eigenlijk een buikslapertje is, maar dat ze dit niet 'durft' op de een of andere manier.

4. 2g4e

2g4e Niet meer actief

En een lakentje in bed? Kan je haar toch een beetje instoppen...

5. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier is de saf t sleep de uitkomst voor onrustige slapers zelfs onze jongste ligt er al in. de jongens gaven op een moment aan dat ze niet meer vast wouden ze waren toen allebeide bijna 3 jaar. we hebben bonkers dus die kunnen hunzelf lelijk bezeren dus toen vast in bed volgens mij heten die lakens nu snoozzz of zo iets

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Instoppen met een lakentje heb ik al geprobeerd, ze wurmt zich dan toch los om op haar zij te gaan liggen. Ik denk dat het niet meer lang duurt voor ze helemaal op haar buikje ligt, maar wil haar daarin graag helpen.

Bonken doet ze gelukkig niet, wel schots en scheef in bed gaan liggen en daarvan wakker worden. En het slaan tegen de spijlen.

7. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Campingbedje met matras erin?

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Diaan, dat zou nog een optie kunnen zijn, alleen hebben we geen campingbedje en eigenlijk ook geen ruimte om er eentje ergens te stallen.

Zit nu te denken om de spijlen een beetje af te schermen met dunne kussentjes, maar dan weer het gevaar dat haar bedje wel erg 'smal' wordt. En mevrouw gebruikt graag het hele bed :D

9. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    jer hoeft haar niet vast te leggen om het bonken wat ze niet doet maar onrusig slapen. hier werd voor dat de oudste vastlag overal dekens/lakens meneer bleef niet liggen grote verassing waar hij sochtends lag met vast leggen was het duidlelijk en hij sliep een stuk rustiger. met de tweede was de keus gauw gemaakt en nu ook nynke blijft altijd keurig onder de dekens en slaapt als een roos. in de safe t sleep kunnen ze gewoon draaien je gebruikt dan het midden stuk niet

spijlen afschermen met kussens is erg gevaarlijk ivm verstikking

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb bij mn dochter wel een hoofdbeschermer gebruikt ivm hoofd stoten. Maar ik herken het wakker schrikken wel; mn zoon is echt een buikslaper. Soms leg ik hem slapend weg en dan op zn zij maar dan schrikt hij ook als hij terug rolt.

11. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    Klinkt bekend, wij hadden het een periode met hoofdstoten. Ons zoontje stootte zo hard snachts zijn hoofd! Maar na een periode van een maandje ongeveerr stopte het vanzelf. Heb er toen ook ver gedacht om hoofdverzachter rondom te doen, maar dat wordt toch echt afgeraden. Het s even lastig, maar zou gewoon even aankijken of het vanzelf stopt. Succes

12. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn dochter slaapt beter als ik haar in een goed ruime slaapzak leg. Zodra die iets te krap word slaap ze slechter.

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Campingbedje toch maar? Op MP staan er vast een boel voor drie keer niks. En dan zou je haar bedje zolang even op een andere kamer neer kunnen zetten?

Onze zoon werd ook steeds wakker toen hij ging bewegeb in zn slaap,bonktr met zn hoofd elke keer overal in zn bedje tegenaan. Eerst werd hij er wakker van maar later niet meer. Hij raakte eraan gewend denk ik.

14. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Verhaal komt mij erg bekend voor.
    Sinds ze in de Snoozzz slaapt, slapt ze veel beter en dieper.

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ze slaapt (al een tijdje), voor het eerst sinds een week weer op haar rug, zoals ze altijd deed, en ik heb een dun lakentje over haar heen gelegd dat ik goed heb ingestopt. Heel benieuwd hoe het nu gaat.

16. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Moeilijk hoor. die van mij is ook zo beweeglijk.. ze wordt ook vaak wakker van zichzelf snachts. Soms ligt ze overdwars in bed, of met dr benen omhoog (??) tegen de zijkant.. dan moet ik echt ff zoeken in het donker waar dr hoofd ligt :D maargoed.. ik lees dus ff mee..

17. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Een lakentje houdt mijn dochter niet tegen om het hele bed door te gaan. Een dekentje wel. Dus misschien een iets dunnere slaapzak en een deken ipv laken?

Deel Deze Pagina