ontstoken oogjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaLara, 20 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochter van ruim 7 weken heeft een ontstoken oogje. Het traant flink, is iets rood en gezwollen en er komt veel vuil uit. Ik maak het zoveel mogelijk schoon met een watje met afgekookt water. Is er verder iets aan te doen? Wanneer bel je de huisarts?

Ik geef geen bv dus kan dat niet als medicijn gebruiken helaas.

X Lara

2. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft ook last gehad van een ontstoken oog. Op het moment dat zn oogwit rood werd heb ik de ha gebeld. Toen druppels meegekregen, maar die hielpen helaas niet genoeg (werd wel minder maar ging niet over).
    Toen op advies zeker 6x op een dag schoongemaakt met een watje gekookt water. Het duurde heel lang maar na 6 weken was het eindelijk over.

Misschien voor de zekerheid toch even bellen met de ha? Aangezien je aangeeft dat het rood en opgezwollen is?

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Klinkt gek,maar helpt echt.
    Drupje baby zwitsal shampoo in kopje lauw water, met en steriel gaasje het oogje schoonmaken.

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Voor de rode en gezwollen huid eromheen kun je bepanthen gebruiken. Dat verzacht heel goed. En idd met gekookt water op een watje steeds blijven schoonmaken, niet met je vingers doen.
    Bij mijn pasgeboren baby heeft het wel een maand of 4 geduurd voordat het over was (hij had ook kma, dat had er ook wel wat mee te maken waarschijnlijk).

5. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klopt doe ik ook bij mezelf!
    durfde ik alleen niet bij zo'n kleintje

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Kan bij een kleintje ook geen kwaad, is echt erg mild,maar wel zuiverend.
    Mijn zoontje had een ingegroeide wimperhaar, gaf erg veel irritatie, het shampoosopje verzachte

7. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    mijn meisje haar ogen waren constant ontstoken. zelf naar de oogarts geweest. niks hielp.
    toen zei mijn opa gewoon wassen met slappe thee.
    gewoon meerdere keren per dag spoelen met slappe thee. geen thee met smaakje.
    nou het was na een paar dagen weg n is nooit meer terug gekomen.

zou zeggen probeer het. hier werkte het als enigste.
    succes

Deel Deze Pagina