Momenteel is mijn dochtertje 15,5 week. Ze drinkt 5 flesjes per dag van 180/6. Dat ging er altijd erg goed in.. Tot een week geleden. Ze is nu onwijs aan het klooien tijdens het drinken. Na elke drie slokken speen loslaten, dan jengelen omdat ze weer wil drinken, paar slokjes, speen er weer uit etc.. Dit gaat bijna elke fles zo, behalve de eerste ochtendfles. Die gaat er rustig en zonder al te veel moeite in. Bij de andere flessen laat ze zo'n 30 a 40 cc staan en gister bij de laatste avondfles zelfs 110! Ze heeft de nacht goed door gebracht tot vanmorgen half 7. Vandaag valt me verder op dat ze enorm veel slaapt! Ze is tot nu toe bij elkaar denk ik zo'n 2 uurtjes wakker gewest. Ze kan zich vandaag ook totaal niet vermaken en wil het liefst naar bed. Daar geef ik ook gehoor aan, want ze zal het wel nodig hebben... Herkennen mensen dit? Kan dit een sprongetje zijn? Of is ze misschien ziek? Heb nog niet haar temperatuur opgenomen; dat doe ik straks voor haar volgende flesje.. Mocht ze koorts hebben zou dat het vele slapen verklaren en ook dat ze veel laat staan.. Maar dat rommelige drinken is al een weekje zo.. Is dit een fase en gaat het vanzelf weer over? Zou ze minder nodig hebben? Ze is nog geen 4 mnd en ook nog geen 6 kilo.. Dus een fles eraf lijkt me nog niet heel verstandig denk ik? Graag hoor ik jullie ervaringen.
Ik lees even mee. Ik heb een dochtertje van de zelfde leeftijd en sinds vorige week maandag (toen kreeg ze een vaccinatie bij het CB) drinkt ze ook een stuk minder goed. Ze at voorheen 5x p/d 180+6. Maar sinds een weekje laat ze ook zo'n 30cc staan. Voor de nacht drinkt ze em wel leeg en de eerste in de ochtend ook wel. Overdag loopt ze ook te rommelen onder het leegdrinken van de fles. Slapen gaat wel goed.. En donderdagavond schrokken we ons kapot! Jenthe bleef een half uur lang over strekken en gillen. Net op het moment dat we besloten om naar de eerste hulp te gaan hield het op.. Nou denken we achteraf misschien een koortsstuip omdat ze de volgende dag nog verhoging had en natuurlijk de vaccinatie daar voor had gehad. Nou goed we weten het niet.. Ik ben ook benieuwd of dit een fase is of dat ze inderdaad niet lekker gaat.. Ik zou er inderdaad ook geen fles afhalen. Ik ben het niet van plan met Jenthe die ook nog geen vier maanden is en geen 6 kilo weegt.. Ze komt namelijk wel gewoon voor de fles.. en naar mijn idee hebben ze het wel gewoon nodig..
Hier een beetje hetzelfde. Ook slechter drinken. Heel veel mopperen. Veel nabijheid willen. Maar merk ook wel dat hij bezig is nieuwe dingen te ontdekken. Tjah, sprongetje... Iig nieuwe ontwikkelingen. En daar wordt je moe van. Heb ondertussen wel de ervaring dat het drinken wel weer beter wordt.
Gelukkig zijn er meerdere met hetzelfde probleem. Onze ukjes schelen niet veel, dus misschien dan een fase. Fem slaapt nu nog steeds.. Ze slaapt echt nooit zoveel. Om 15u is het weer flesjestijd.. Ben erg benieuwd naar haar temperatuur..
Nou, koorts heeft ze niet; 37,2. Flesje dronk ze nu redelijk rustig, maar wel weer 50 laten staan.. En ze is er om 14.45 uit gegaan en is nu alweer aan het gapen... Terwijl ze al bijna niet wakker geweest is vandaag en net van 11 tot 14.45 geslapen heeft... Snap er niks van!
Jup. Zoonlief heeft dat hier ook gehad rond de drie maand. Ik ben het zelfs een paar dagen op gaan schrijven wat hij dronk. CB zegt; als hij de helft maar binnen krijgt hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat hij uitdroogt (houd plasluiers in de gaten). Verder: met 3 maand is de wereld gewoon HEEL interessant en daar ben je dan drukker mee dan met drinken...