Berg op het gezicht

Discussie in 'Verzorging' gestart door miepje1983, 5 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Hoi dames,

Mijn baby heeft veel berg op het gezicht, het wordt steeds meer. Ze heeft het op de wenkbrauwen, om de neusvleugels, nu ook in de neus en een beetje in de wimpers. Ze heeft het ook in het haar, maar minder dan in het gezicht. We wassen haar natuurlijk dagelijks, maar het gaat daarmee niet weg. Iemand een tip om het weg te krijgen? Of is het beter om het gewoon te laten zitten? Het ziet er niet florissant uit en het lijkt net of we haar nooit wassen ;)

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Hoe oud is je baby?

Je zou de berg kunnen insmeren met kokosolie o.i.d. even laten zitten en dan voorzichtig wegkrabben.
    Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, mijn kindje heeft nooit berg gehad, maar ik weet wel dat iemand 't deed bij haar baby, die ook veel berg had. Hielp wel goed.

3. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Dl is 9 weken :)

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Tip, google eens dokter Leenarts, dermatologe met zeer fijn produkt voor berg.

5. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Bedankt voor je reactie! Ik heb even gegoogled naar dokter leenarts en het product gevonden wat je bedoelt, maar mag dat wel op het gezicht?

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Je kunt dr leenarts ook een berichtje sturen of haar opzoeken op facebook,je krijgt zeker antwoord!

7. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Zoonlief heeft vaak berg tussen en rondom zijn wenkbrauwen. Wat hier prima werkt is insmeren met huidolie. Even laten intrekken en dan kun je het zo wegvegen of anders heel voorzichtig wegpulken. Het KDV had het laatst met vaseline gedaan. Konden ze het ook zo wegvegen :) mocht ie het op z'n hoofd krijgen (heeft zoontje ook veel last van): hoofdhuid inmasseren met huidolie, nachtje in laten trekken en dan voorzichtig met een baby kammetje weghalen.

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    is er ook iets zodat het ook niet meer terugkomt? heb het nog steeds bij mijn dochtertje van 2... dan niet tussen de wenkbrauwen, maar gewoon op het hoofdje. idd met babyolie en dan een zacht kammetje (luizenkammetje schijnt super te werken trouwens) de boel los maken en eruit halen.

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Avène. De babylijn of trixeralijn, beide ideaal voor zulke huid. Er is badolie (kind inzepen en goed afspoelen) en creme of balsam (balsam werkt nog beter).

De basis van Avène is een mineraalwater uit een bron met bewezen rustgevende werking op de huid. Werkte hier super, ook op de eczeemhuid. Terwijl andere vette zalven de echte oorzaak niet aanpakten (alleen symptoombestrijding), doet Avène dat wel.

10. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Mijn zoontje had het ook heel erg, maar dan op zijn hoofdhuid. Niets hielp (of maar van korte duur). Ik heb zijn haren toen 2x gewassen met een milde anti-roos shampoo en toen is het voorgoed weggegaan. Toen was hij 9 maanden ofzo.

Deel Deze Pagina