Vind dat ringetje al een goede oplossing, dan heeft de zwelling meer ruimte en doet het minder pijn omdat er niets tegenaan drukt. Zelf week ik altijd even in zoutoplossing, dan is het zo weer over. Gewoon een schoon glas de oorlel in hangen.
Nou update: gisteravond dus nog schoongemaakt met een zoutoplossing en een ringetje ingedaan, het was super dik en rood en verwachtte echt het ergste vandaag, maar niks meer te zien en doet geen pijn meer. Echt heel apart, maar superfijn natuurlijk. Ringetje kan ook gewoon bewogen worden. Geen plastic achterkantjes meer dus sowieso en blijf het nog even schoonmaken met een zoutoplossing.
Ik gebruik voor mijn piercings (en alle kleine ontstekingen) waterstofperoxide. Na het zetten in mijn oor heel lang last gehad van ontstoken piercings. Na het proberen van unicura en zelf antibiotica zalf van de piercingshop op aanraden van een andere shop waterstofperoxide gaan gebruiken. Binnen een paar dagen waren mijn piercings rustig en zag het er weer netjes uit. Ik gebruik het nu zo af en toe nog om het schoon te houden. Let ook op met naar de kapper gaan, kleine haartjes kunnen in de gaatjes kruipen.