ontstoken oorpiercing

Discussie in 'De lounge' gestart door Metire, 4 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Metire

Metire Niet meer actief

forward helix piercing - Google zoeken

Ik heb sinds 1,5 maand mijn 'forward helix' piercing. Op het plaatje van scarlet de piercing boven in het oor (het ringetje) en nu is die licht ontstoken (rood, warm, iets dikker en klein beetje pus.. ik maak het dagelijks schoon met spul wat ik van de piercer heb gekregen, een heel zachte 'zeep' maar mijn piercer is nu op vakantie en ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Met rust laten, zeezout badjes etc?

Heeft een van jullie deze piercing of een soortgelijke en wat doe je als het onstoken is?

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb wel andere piercings, niet die jij hebt.. Ik maak ze dan extra goed schoon onder de douche(altijd trouwens) piercing een beetje op en neer bewegen en al. En evt een zoutoplossing op een wattenschijfje en die erop..

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Labello schijnt ook te helpen iniedergeval geen sterilon alhoewel dat wel even goed ontsmet..

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    En wassen met uni cura zeep als dat kan..

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb van die flesjes desinfectieshizzle (alcohol ofzo?) En die doe ik erop. Dat prikt maar dan wiebel dan even flink met de piercing; beetje draaien en klieren en als je dat dan een dag of 1-2 doet à 2x per dag dan is het zo over. En verder trouwens ook de piercing er zelf even uithalen, ontsmetten en er weer in duwen!!! Dat scheelt bij mij toch zeker wel 65%.

6. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik zou niet bewegen, zee zout badjes en verder niks..kraakbeenpiercings kunnen heeeeeel lang boos doen.

7. Metire

Metire Niet meer actief

Ja wel een jaar :$ maar ik hoorde inderdaad al meer dat je hem niet moet bewegen omdat het tunneltje zich om de piercing moet vormen.. iets wat ik wel moest doen van mijn piercer! Ze zeggen ook allemaal iets anders.. ;) maar ik laat hem nu verder met rust en doe vanavond een zeezout badje.

8. Metire

Metire Niet meer actief

Dat doe ik ook met 'oude' piercings die al genezen zijn maar deze is nog open dus dat durf ik niet ! Ben veel te bang voor een bloemkool oor!!:D

9. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik heb je pb gestuurd

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik weet niet eens wat een bloemkooloor is, dus het is begrijpelijk dat ik er ook niet bang voor ben :D

11. Metire

Metire Niet meer actief

Google maar eens, ziet er erg charmant uit ;)

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zie het... Bwah, ik ben niet zo van het permanent beschadigen :D

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb een tragus piercing...
    Al 2 jaar ofzo... Als t niet langer is en die is nog steeds niet helemaalgoed...

Doodziek word ik ervan..
    Maar vind t ook zo zonde om m eruit te halen...

Ik zou geen 'agressieve' dingen gebruiken maar gewoon schoonmaken met unicura zeep

14. Metire

Metire Niet meer actief

Wow dat is wel erg lang! Heb je wel de juiste maat piercing? Idd zonde om eruit te halen.. ik wil eigenlijk ook een snug in hetzelfde oor maar twijfel erg omdat het genezen zo vreselijk lang duurt! Kan net weer op dat oor slapen en dan nog doet het wel eens pijn.;)

Deel Deze Pagina