Zoloft

Discussie in 'De lounge' gestart door Mimi1984, 4 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimi1984

Mimi1984 Actief lid

7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

Ik slik nu 2 dagen het antidepressivum zoloft en ik voel me die twee dagen heeeel erg suf,moe kan de Hele dag wel slapen.
    Ook is het piekeren erger geworden.
    Maar dit kan toch nog helemaal niet van 2 dagen?
    Wie heeft hier ervaring mee?
    Wand zoals ik me nu voel trek ik dit echt niet zo.
    Ga morgen de dokter bellen om te vragen of het wel normaal is dat ik me nu al zo suf en angstig voel.
    Ik hoor graag ervaringen vast bedankt.

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

De meeste antidepressiva vlakken je gevoelens inderdaad af en maken dat je je wat versuft voelt. Echter moet dit een week tot anderhalf/twee geslikt worden voordat je kunt zeggen of het aanslaat of niet. Als het goed is, heeft je psychiater/huisarts dit ook met je doorgesproken.

Ik herken het wel een beetje, echter niet na 2 dagen. Ik merkte het pas later op - maar ik ben dan ook begonnen met slikken in de vakantie en merkte het pas op toen ik fulltime aan de slag moest. Wellicht is dat een verschil.

3. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik heb jaren geleden ook een anti depressiva geslikt en daar was ik 2 weken ontzettend beroerd van. Zweten, angsten en misselijk. Was de hele dag lamlendig en lag beroerd op de bank. Na 2 weken begon het te werken en ging dat zieke gevoel weg.

Geef het even de tijd tenzij de angsten echt teveel worden. Je kan altijd de huisarts raadplegen.

4. Mimi1984

Mimi1984 Actief lid

7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar begon dat bij jou ook mal na 2 dagen, jeetje ik heb mezelf nog nooit zo moe gevoeld en het piekeren lijkt niet te stoppen maar neemt toe.

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Had ik ook jaaaaaren geleden toen ik dat spul slikte. Kon letterlijk mijn ogen niet open houden. Ben toen na twee weken overgestapt op Prozac....daar voelde ik mij véél beter bij!

6. Rozeroos

Ja begon bij mij ook rond die tijd. Het werd bij mij eerst erger en na 1,5 week a 2 weken werd het echt beter. Veel beter. Ik kon toen weer redelijk functioneren.

Maar als jij het gevoel hebt dat je het niet trekt neem dan contact op met je arts.

7. Mimi1984

Mimi1984 Actief lid

7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig nikki88 ben niet de enigste, vind het slikken van ad sowieso al niet zo maar kwam er zelf niet echt uit dus nu moest ik het wel een kans geven.
    Maar 2 dagen vind ik wel erg snel om het nu al te voelen ik slik trouwens 50/mg

8. Papaver

Papaver Niet meer actief

Mijn man wilde na 1 dag (remeron) zichzelf voor een trein gooien en lag de hele dag op de bank. Uiteindelijk allemaal goed gekomen. Maar je moet onthouden dat van een AD de klachten in het begin erger worden en daarna pas beter. Slaperigheid hoort daar eigenlijk ook altijd bij

Veel sterkte met de eerste periode!

9. Mimi1984

Mimi1984 Actief lid

7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou rozeroos fijn dat jij dat ook gehad hebt:D
    Toen niet natuurlijk, maar nu weet ik dat ik tenminste niet de enigste ben haha.
    Bedankt voor je reactie, doet me altijd goed om ervaringen van andere te lezen.

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik zou het twee weken proberen en dan kijken of het beter gaat. Kijk wel uit hè als je naar buiten gaat met je sterk verminderde reactievermogen en als je kleintjes hebt idem....

11. Rozeroos

Ts veel sterkte, hoop dat het snel beter gaat.

12. Mimi1984

Mimi1984 Actief lid

7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik werk in de thuiszorg probeer echt zo alert mogelijk te zijn in de auto
    Ben continu aan het gapen, ik hoef maar te liggen en weg ben ik.
    Het lijkt niet op te houden, ik het liever beide benen gebroken als dit ellendige machteloze gevoel.

13. Mimi1984

Mimi1984 Actief lid

7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt rozeroos,
    En jij bedankt dat je hierop gereageerd hebt:D

14. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Mijn man voelde zich bij nieuwe antidepressiva of antipsychotica ook altijd 2 weken ziek. Vooral overgeven en moe.
    Het was echt altijd feest als hij weer wat nieuws zou krijgen, daarna ging het prima.

15. Mimi1984

Mimi1984 Actief lid

7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons ben ook misselijk vooral smorgens(nee niet zwanger):D
    Maar is het ook normaal dat ik even geen zin heb in eten?

16. Rozeroos

Ja ik werd er erg misselijk van. Probeer gezond te eten geen ongezonde vette, vol suiker voedsel. Van anti depressiva kan je behoorlijk aankomen.

Als je er zo ziek van voelt kan je jezelf ook ziek melden. En autorijden is dat nu op dit moment wel handig?

17. Mimi1984

Mimi1984 Actief lid

7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik heb net een nieuwe baan, en ik vind ziek melden dan zoiets vervelends.
    Aankomen is voor mij niet erg, ik ben erg afgevallen door de depressie.
    Ben al slank dus meer eraf kan ik niet gebruiken.

18. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    Mijn man is bij 1 medicijn zeker 30 kg aangekomen in een korte tijd (maand of 3) toen was hij daar ook wel klaar mee.
    Hoe het met eten ging weet ik niet meer, volgens mij wel oké maar het kwam er snel weer uit. Bij een had hij wel meer last van zijn tic, kort schudden met zn hoofd.

19. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    Autorijden zou ik echt niet doen als je suf bent, vrrzekeringtechnisch ook niet handig. Denk dat je er het best met de werkgever over kan praten en dat het met een week of 2 weken weer beter moet zijn.

20. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Ik heb jaren geleden ook zoloft geslikt samen met diazepam maar mag je daar auto mee rijden ik dacht namelijk van niet omdat het medicijn je reactie vermogen vermindert. Heb het even na gezocht
    Rijvaardigheid en het gebruik van machines
    Psychotrope geneesmiddelen zoals sertraline kunnen uw vermogen aantasten om voertuigen te
    besturen of machines te gebruiken. U dient daarom pas voertuigen te besturen of machines te
    gebruiken als u weet welke invloed dit
    geneesmiddel op deze handelingen heeft

Dus op het moment dat je een ongeluk krijg ben je niet verzekerd want een verzekering kan het hierop gooien. Ik zou openbaar vervoer pakken of kijken of iemand je kan brengen.

Deel Deze Pagina