welk online spelletje voor peuter (2,5)

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by debby82, Dec 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik wil mijn dochter eens een computerspelletje laten spelen.
    Ik wil haar misschien voor haar verjaardag in juni een tablet pc geven maar wil eerst een kijken of ze al iets kan.
    En wij hebben geen tablet.

Welk online spelletje is leuk voor een peuter?
    Ik had er laatst 1 gevonden waarbij je moest lopen en springen en dat kon ze erg goed. Maar dat spelletje is nu offline...

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Ik heb bij de Wibra heel veel spelletjes gezien voor 3 a 4 euro: dikkie dik, muis etc.
    Anders nijntje.nl en sesamstraat.nl. Ik wacht er nog lekker mee hoor!

3. linde90

linde90 Niet meer actief

Vindt je dat niet heel erg jong om al computerspelletjes te laten spelen?
    Zou het zelf echt niet doen zo jong, eerst maar eens lekker normaal leren spelen en knutselen enzo.

Maar ja ieder zijn ding.., iets van nijntje ofzo?

4. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja... aan de ene kant wel.
    Aan de andere kant dit is de toekomst. Op de school waar zij op gaat wordt in groep 7 en 8 niet meer met schriften maar met ipads gewerkt vanaf volgend jaar. Die dan allemaal op een digitaal bord aangesloten zijn.

Waarom wel al oefenen met kleurtjes, cijfertjes en lettertjes en niet met dit soort dingen. Ik denk dat je er niet jong genoeg bij kan zijn.

5. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Mijn keuze zou het nu ook nog niet zijn vind een uurtje tv per dag al genoeg (dora, diego of ned 3 in de ochtend)
    Maar ik weet idd dat de bekende speelgoedzaken spelletjes verkopen voor op de pc voor peuters en kleuters misschien daar een rond gaan neuzen?

6. adi

adi Niet meer actief

Het duurt nog heel wat jaren voordat ze in groep 7 zit.

Ik zou er echt niet aan denken op deze leeftijd. Hier krijgen ze voor het eerst een comp in hun handen op het moment dat het moet van school.
    Eerst maar leren spelen, lezen, schrijven, met mensen omgaan enz.

7. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

Sep 7, 2007
    3,945
    42
    48
    Female
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Wij laten hem weleens de site van Nijntje of Woezel en Pip zien, wij doen dan de spelletjes en hij kijkt mee.
    Zelf achter de laptop zit ie nog niet, komt vanzelf wel een keer.

Wel speelt ie af en toe puzzelspelletjes op de Iphone van m'n man, maar ook daar zijn we bij en komt dit zelden voor.

8. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Hier speelt ze wel op de iPad en iPhone en ik ben daar zeker niet tegen. Ze vindt het helemaal geweldig en het is echt niet alleen maar vermaakt worden. Er zijn superveel leuke en leerzame apps te downloaden; memory, puzzles, liedjes zingen noem maar op. Ik vind een eigen tablet wel iets te veel van het goede, maar ik heb niet de illusie dat ik dat kan volhouden tot groep 7. Ik zie dat toch wel echt eerder gebeuren...

Share This Page