hallo, Ik wil toch even ons verhaal van me afschrijven want we hebben flink wat zware dagen achter de rug. Afgelopen dinsdag werd onze dochter opgenomen omdat ze woensdagochtend een bronchoscopie kreeg. Dit omdat ze terugkerende longontstekingen heeft. ze had in 5 maanden tijd 6 longontstekingen gehad. en kan alleen functioneren met zware astma puffers en onhoudsdosis antibiotica. De artsen allemaal langsgeweest en haar conditie was goed genoeg om de kijkoperatie te laten doorgaan. Waarschijnlijk zou ze na de operatie wat hoesten en wat moe zijn maar na een paar uur zou ze weer gewoon lekker aan het spelen zijn, en zouden we naar huis kunnen. Helaas was dit niet het geval. Na de operatie heeft ze een koortspiek gekregen, ruim 40 gr koorts ondanks zetpil dus dat betekend een nacht langer blijven, ook is haar luchtpijp opgezet door alles wat er langs is gekomen. Longen zaten savonds ook nog flink vol met slijm en vocht. Dit lukt niet om weg te hoesten dus beginnen met antibiotica (haar eigen want ze krijgt al 6 maanden dagelijks ab als onderhoudskuur) een wat opgehoogde dosis. Gelukkig volgende morgen was de koorts weg nog wel vol met slijm en vocht maar we mochten naar huis. thuis werd ze steeds benauwder en nog meer slijm en begon ook anders benauwd te worden. terug naar de eerste hulp heeft ze dus longontsteking num 7 te pakken...arme meid. nu zit ze aan zware antibiotica en elke 3 uur ventolin en haar onderhouds puffer wat een ontstekingsremmer is is ook flink opgehoogd. de uitslag van de bronchoscopie heeft nog geen uitsluitsel gegeven. het kan astma zijn maar dan waarschijnlijk icm een afweerstoornis. Ik hoop dat ze snel opknapt maar ze reutelt nu nog zoveel met slijmpjes dat ik haar aan de andere kant van de kamer kan horen. Als het niet minder word ga ik toch maar weer bellen aangezien ze al hadden overwogen om haar prednison voor te schrijven. bedankt voor het lezen, wou toch graag mijn verhaal even kwijt. het is ons allemaal een beetje tegengevallen zo. groetjes hooyo aasiya
Wat heftig voor je kleine meid zeg en voor jezelf natuurlijk ook! Veel beterschap, ik hoop dat ze spoedig opknapt en nooit meer een longontsteking oploopt.
O wat zielig voor je meisje (en jullie). Hopelijk heeft ze nu écht de laatste longontsteking. Beterschap!
Wat sneu allemaal. Ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt me vreselijk om je kleintje zo te moeten zien. Ik wens jullie heel veel sterkte toe.
Bedankt! het lijkt vandaag iets beter te gaan. De koorts is weg maar ze is nog wel heel benauwd/zit vol. Wij hopen ook echt dat dit de laatste longontsteking is geweest.
Ach jee, wat sneu zeg! Heel veel beterschap voor haar gewenst en sterkte voor jullie allemaal! Hopelijk is dit de laatste.
Naar verhaal hoor. Heb hetzelfde gehad en ik was inderdaad in no time er weer bovenop. Was die laatste longontsteking puur toeval qua timing. Hier is de einddiagnose overigens "hypersensitief" en ik vermoed dat ik sinds deze week wellicht inderdaad een nieuwe longontsteking te pakken heb. Maarja ik ben groot en snap prima wat er gebeurd dat is met zo'n uk toch een heel ander verhaal. Geen wijze woorden hier dus maar wel veel sterkte en beterschap gewenst!!
De laatste longontsteking kwam omdat ze gewoon heel vol met slijm zit en het niet allemaal kan weghoesten, ze hebben ook een longspoeling gedaan en daarmee kunnen ze infecties dieper de lkng inspoelen. Hoewel dit niet vaak gebeurd heeft ze behoorlijm pech op deze manier. Het gaat iets beter maar s nog heel benauwd en zit aan 16 pufjes ventlin per dag! Hoop dat we het snel kunnen afbouwen.
Ja 2x daags 2 pufjes qvar100 Hoe s het met jou nu? Je zei dat je denkt dat er weer een longontsteking aan zit te kome ? Heb je ook een onderhoudsdosos ab?
Alleen eenzelfde ding als qvar (alvescol heb ik) En tja.. Inspanning = buiten adem en adem halen over het geheel genomen maakt nogal herrie Maandag maar eens huisarts bellen. Alleen wil die niet steeds AB geven ivm resistent worden. (en ik ben overgevoelig voor sommige AB dus de keuze is sowieso beperkt) Dus ik wacht het wel even af tot maandag.
Beterschap! Ik kan zelf niet tegen pencelline dus snap wat je bedoeld met dat er wijnig keuze is. Hier s aasiya erg hangerig terwijl ze afgelopen dagen door t huis heen stuiterde van de ventolin. Ook heeft ze weer wat verhoging.