Hoofd heen en weer tijdens het slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shakes, 1 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn zoon is drie maand en slaapt nog bij mij op de kamer. Het eerste blokje vóór zijn nachtvoeding slaapt hij erg rustig. Na zijn voeding, ongeacht hoe laat die is, verandert dat echter. Hij slaapt wel, maar draait zijn hoofd constant heen en weer over het laken. Ik word er knettergek van. En hoewel hij zelf wel slaapt, lijkt het toch alsof hij een pak minder diep slaapt dan de uren ervoor. Niet ideaal dus.

Herkent iemand dit? Oorzaken? Oplossingen?

2. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Dat deed onze dochter ook, bleek dat er nog een boertje dwars zat. Nu wachten we na de voeding nog even 10 minuutjes zodat echt al het lucht uit het maagje is, en dan pas weer in bed. Sindsdien slaapt ze echt een stuk rustiger

3. cynthia1993

cynthia1993 Actief lid

9 aug 2016
    171
    0
    0
    Ik werk 18 uur en de rest ben ik bij mijn zoontje
    Texel
    Er zijn zelfs volwassenen mensen die dit doen.
    Het is hun manier van slapen.

Misschien zit er iets niet lekker? Boertje of een label van pyama?

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik loop een eeuwigheid met hem rond, maar er komt geen boertje. Net toch maar even infacol gaan halen - kijken of dat helpt deze nacht.

5. cynthia1993

cynthia1993 Actief lid

9 aug 2016
    171
    0
    0
    Texel
    Wat voor fles gebruik je? Dyfrax is een hele goede om lucht happen tegen te gaan..

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Borstvoeding...

7. cynthia1993

cynthia1993 Actief lid

9 aug 2016
    171
    0
    0
    Texel
    Oké. En dat gaat wel goed ? Geen luchthappen of teveel moeite doen?

8. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Mijn dochters hebben dat ook heel onrustig hoofd heen en weer, en hebben verborgen reflux, nou zeg ik niet dat jou kindje het heeft maar het kan zijn dat er wat voeding terug stroomt en de baby het probeert eruit te krijgen door het hoofdje heen en weer te draaien.

Maar het kan ook gewoon zijn slaap gewoonte zijn, vertrouw op je moeder gevoel als je merkt er klopt iets niet ga naar de dokter.

9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    Mijn zoontje doet dat ook hoor. Heel herkenbaar. Dan heeft hij blijkbaar niet echt rust in zijn 'donder'. Irritante is hier dat hij een speen met zo'n tutdoekje heeft. Heel handig, maar niet met dat hoofddraaien, want dan vliegt dat doekje heen en weer, of blijft juist hangen en floept de speen uit zijn mond.
    Ik neem hem dan meestal op de arm en ga met hem zitten in een schommelstoel op zijn kamertje tot hij rustig slaapt en dan kan ik hem daarna wegleggen en slaapt hij meestal verder. Soms begint het hoofddraaien dan weer en dan herhaal ik het hele ritueel.
    Ik heb hier het idee dat het komt door wat moeite met verwerken van prikkels. Maar het zal vast meerdere oorzaken kunnen hebben.

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ok, er zijn dus veel mogelijkheden. Even kijken dus wat werkt. Bedankt voor de tips!

11. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Mijn zoon doet dit al vanaf dag 1. Ondertussen is hij 3.5 jaar en rolt nog steeds met zijn hoofd als hij in slaap aan het vallen is :) Zijn vader deed het klaarblijkelijk vroeger ook, dus hij heeft het niet van een vreemde

12. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ja hoor bekend mee! Met 3 maanden deed ze het nog n u ets. Weet niet vanaf wanneer wel. Maar het is het verwerken van de dag. Ze humt er ook bij en ligt op Den duur met haar hoofd klem in de hoek van het bed. Met vlagen is het heel erg en kan ze makkelijk een uur erover doen eerdat ze slaapt.

Deel Deze Pagina