Eerste menstruatie na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Assje, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    #1 Assje, 27 nov 2011
    Laatst bewerkt: 27 nov 2011
    Ik ben nu, drie maanden na de bevalling, voor het eerst weer ongesteld en ik ben eerlijk gezegd flink geschrokken :$ Ik vloei nu net zo erg als de eerste dagen na de bevalling! Vandaag heb ik een heel pak kraamverband gebruikt, godzijdank had ik dat nog liggen. Vandaag was ik af en toe zelfs licht in m'n hoofd. Is dit wel normaal? Blijft dit nu altijd zo, of is het alleen de eerste keer na de bevalling? Ik maak me zorgen want ik zit echt vast aan huis zo.

2. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    De eerste keer dat ik ongesteld werd was het heel weinig, ben toen met de pil begonnen en toen de keer daarna was het me toch erg! Moest inderdaad weer aan de kraamweek denken...
    Had het niet verwacht, omdat het een "pil menstruatie" was...

De keer daarna een hele rommelige maand gehad, halverwege een bloeding, en uiteindelijk wel 2,5 week "ongesteld" geweest.
    Denk nog 1 strip en anders naar de huisarts en nu keurig in de stopweek ongesteld geworden en ook weer gewoon normaal.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Na m'n eerste bevalling waren de eerste 3-4 menstruaties erg heftig, en daarna werd het geleidelijk aan wat normaler.
    Na de 2e heb ik nooit van die heftige menstruaties gehad.

4. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Dat heb ik ook gehad! Toen mijn eerste menstruatie kwam, leek het wel of mijn lichaam al die tijd alle zooi had opgespaard.... Het was echt veel! Is dus vrij normaal, maar verre van prettig.... Gewoon goede verbandjes en lekker veel douchen, zo houd je het wel vol! En het lichte in je hoofd lijkt me niet gek, als je veel bloed verliest hoort dat erbij. Als je veel ijzerrijk voedsel eet, zal dit vast goed zijn! Spinazie, biefstuk, etc.

Succes!!

5. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Hier ook nog maar 1 menstruatie gehad sinds de bevalling maar die was ook behoorlijk heftig. Ik sla dan zelf altijd gelijk de roosvicee ferro in, heb altijd wel het idee dat dat goed werkt om het ijzergehalte in je bloed weer iets op te krikken.

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    bij/na daniel was de eerste keer ook megaheftig! werd elke maand beter.
    Gelukkig na lydia heel weinig tot nog toe:)

Deel Deze Pagina