Laat met eerste tandjes krijgen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Whabbit, 11 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Mijn dochtertje is nu net een jaar geworden en heeft nog geen één tand en zoals het eruit ziet zit het er ook nog niet aan te komen! Het komt vanzelf en scheelt een hoop poetsgedoe, maar ik ben benieuwd of er meer mensen met een nog tandeloze 1-jarige zijn?
    En voor degenen die inmiddels al wel hun eerste tand hebben: wanneer kwam die dan eindelijk?

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Kindje van vrienden van ons is 15 maanden en heeft nu net onder twee snijtanden en dat is alles..

De eerste tand kwam bij onze dochter een maand geleden, ze was toen 8 maanden, en inmiddels zijn er vier door en zitten vijf en zes er aan te komen..

3. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hier een vroege met zes maanden kreeg hij zn eerste, hij heeft er nu 4 en twee staan op punt van doorkomen.
    Maakt toch niet uit dat ze nog geen tanden heeft? Ik vind het alleen maar heel lief zo'n tandloos mondje!

4. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Nee, het maakt absoluut niet uit en zoals ik al schreef: wat er niet zit hoeft ook niet gepoetst te worden! :D
    Ik ben gewoon nieuwsgierig naar meer "late" kindjes en tot welke leeftijd sommige kindjes nog tandeloos waren!
    Vind zelf die naakte kaakjes ook uiterst schattig!...:)

5. fafje

fafje Niet meer actief

ikzelf kreeg het een week na mn eerste verjaardag pas...en de rest volgde ook maar langzaamaan

6. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Ik weet eerlijk gezegd niet wanneer ikzelf tanden kreeg. Mijn oudste dochter kreeg haar eerste tandje toen ze 8,5 maand oud was. Is ook niet heel vlot, maar mijn jongste wil records breken denk ik!

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier ook maar weinig tandjes met de eerste verjaardag. Maar heb horen zeggen dat als ze laat komen het wel een sterk gebit is. Daar hoop ik dan op weet eigenlijk helemaal niet of het waar is. Heb zelf niet zo'n denderend gebit dus hoop dat uk wel gezegend is!

8. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    mijn oudste zoon was 15 maanden en mijn oudste dochter is nu 2 en heeft sinds maand of 5 tandjes
    voordeel: binnen paar weken was gebit ook zo goed als compleet

9. Gizzy3378

Gizzy3378 Actief lid

18 okt 2010
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon was 13 maanden toen zijn 1e tandje doorkwam..Hij is nu 18 maanden en heeft nog maar 7 tandjes..

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Bij Tygo komen nu de eerste twee tandjes door. Louise was ook 'pas' 11 maanden toen ze doorkwamen. Ik vind het wel makkelijk hoor... zolang ze nog geen tandjes hebben, hoef je ook niet te poetsen ;)

11. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook nog geen tandje te bekennen.. best schattig vind ik het.

12. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Hier ook nog niets... en zie ook geen aankondigingen nu...

Weet van 1 ander van het forum dat haar oudste met 14 mnd de eerste kreeg...

13. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Hier kwam het eerste tandje rond 9.5 maand, Ook niet zo vroeg dus. Ze wilde blijkbaar de schade inhalen want ze kreeg er meteen 3 tegelijk en inmiddels is de 4e er ook.
    Ze heeft nu 2 tandjes onderin in het midden en de 2 bovenste snijtanden. Beetje dracula haha :)

14. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hij was al een jaar geweest toen zijn eerste 2 tandjes kwamen en deze kwamen boven. Pas weken daarna kwam er wat beneden. Nu is hij 2 1/2 en moet hij nog 4 kiezen krijgen. Hij is ook niet snel. Volgens het c.b. komt het geregeld voor dat ze voor het jaar nog geen tanden hebben.

15. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Dani kreeg precies op zijn 1ste verjaardag zijn 1ste tandje.
    Hij is nu bijna 19 maanden en heeft nog maar 6 tandjes, ik zie en voel nog niks bijkomen

Ik vind t wel jammer, hij lijkt jonger dan hij is en met 2 ondertandjes is kauwen en eten gewoon wat lastiger

16. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Mijn dochter is bijna 14 maanden en heeft nog geen tandjes. De eerste komt bijna nu.

17. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Mijn oudste is ruim 2,5 en is ook nog niet compleet: we wachten nog op 4 kiezen! Ook niet zo vlot dus...

18. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Hier ook pas afgelopen week zijn eerste tandje doorgekomen. Ik dacht al dat we voor zijn 1e verjaardag een kunstgebidje konden gaan kopen maar dat is toch niet het geval hahaha

19. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    mijn kindje heeft ook nog geen tandjes.
    Ik vindt het soms wel jammer, het staat zo lief van die tandjes... Hij kan in ieder geval prima eten ook zonder tanden, harde broodjes maalt hij gewoon fijn met zn kaakjes.
    Volgens het cb moesten we ons geen zorgen maken, pas als hij met 1,5 jaar nog niks heeft gaan ze een foto maken

20. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hier 15 maanden en nog helemaal niets!

Deel Deze Pagina