Zwangerschapsyoga?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Suits, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suits

Suits Actief lid

1 aug 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Hallo allemaal,

ik ben nu 16 weken, en wil graag iets aan beweging doen om mezelf fit te houden.
    Nu lijkt zwangerschapsyoga mij wel wat maar hebben jullie hier ervaring mee?
    En weet iemand een plek waar je dat kan doen in Spijkenisse?

2. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Ik lees even mee want wil dit ook gaan doen. Een vriendin van mij heeft het wel gedaan en die was er erg te spreken over. Je leert juist heel goed ontspannen en naar de pijn te leven enz.

3. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik doe al jaren yoga en nu dus zwangerschapsyoga. Het is heerlijk en ik kan het iedereen aanraden. Maar het is geen gym. Er worden oefeningen gedaan die je voorbereiden op je bevalling. Bv oefeningen voor je bekkenbodemspieren. Laatst hadden we een les waarin we in allerlei oefeningen die spier leerden voelen en gebruiken. Heel interessant natuurlijk als je zwanger bent!
    Ook is je ademhaling bij yoga heel belangrijk. Alle oefeningen worden altijd op ademhaling gedaan en ook dat is belangrijk voor tijdens de bevalling.
    Zelf woon ik in Rotterdam maar ik denk dat mijn yogaschool een beetje te ver is voor jullie. Ik zou gewoon Yoga Spijkenisse googelen en een proefles aanvragen. Laat je niet afschrikken door het soms zweverige sfeertje van wierrook e.d.. Als je dat echt niet trekt zoek je gewoon een andere school of je komt toch naar Rotterdam bij ons:)
    Heel veel plezier!

4. Marlbar

Marlbar Lid

15 jul 2011
    35
    0
    0
    Paard rij-instructrice
    Oostenrijk
    Echt een aanrader, en hoe eerder je begint hoe beter. Ben eerst met 31 weken begonnen, omdat er eerder helaas niet genoeg aanmeldingen waren, maar als nog heb ik er nu erg veel aan en om te ontzwangeren is het ook een aanrader.:D Ik heb aan me Gyn gevraagt en die had paar adressen en anders bij de gemeente.

5. KatrienDuck

KatrienDuck Actief lid

26 feb 2011
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    De oefeningen zijn idd erg goed... maar moest wel lachen toen ze zei 'je vagina is een lotusbloem' dacht dat dat soort dingen alleen in films gezegd werden...

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heb zelf vorig jaar ook zwangerschaps yoga gedaan, maar vond het zelf een beetje "tegenvallen" ik bedoel het was leuk en gezellig en je leerde wel veel over de bevalling en hoe je pijn moest opvangen, maar het was echt totaal niet iets om fit van te blijven. Voor beweging hoef je het dus niet te doen, voor ontspanning is het wel heel lekker/leuk. En om leuk samen te zijn met dikke buiken!

7. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Yoga is ook geen sport. Van gewone yoga word je wel erg lenig als je het wekelijks langere tijd beoefend. Dat merk ik altijd als ik een paar weken met vakantie ben geweest en voor het eerst weer naar yogales ga.
    Met yoga leer je je ademhaling te controleren en individuele spiergroepen, zoals bv je bekkenbodemspieren, te ontspannen. Erg gunstige vaardigheden voor mensen die moeten gaan bevallen.
    Maar je hartslag komt niet boven de 90 ben ik bang. Dan kun je beter gaan zwemmen...

Deel Deze Pagina