Hallo allemaal, Hier een 41 jarige in lichte paniek.... Ik ben net lid geworden van dit forum omdat ik graag wat advies zou willen van jullie, ervarings deskundigen. Ik heb 4 eierstok ontstekingen gehad, 1 kijk operatie en 1 buik operatie. Gevolg is dat mijn eileiders dicht zitten. Ik ben vrij regelmatig qua cyclus en ik ben ook nog in bezit van het gehele 'kippenhok'. Ik hou het nooit zo bij maar omdat ik al enkele weken het gevoel heb dat ik al lang en breed ongesteld had moeten worden ( laatste keer ongeveer eind oktober...) begin ik me een beetje zorgen te maken. Ik heb inmiddels 2 testen gedaan van het kruidvat en die waren negatief. Inmiddels ben ik echter nog steeds niet ongesteld. Heb ik wel een beginnend bol ( hard) buikje. Witte slijm, ongesteldheids krampjes en lichte steekjes, pijn in mijn bekkenstreek, emotioneel, lage rugpijn en soms voelt het alsof er een ballonnetje in mijn baarmoeder zit...????????????????????????????????????? Dit schijnen symptomen te zijn? Ik ben van plan om volgende week vrijdag nog maar 's te testen als ik dan nog steeds niet ongesteld ben. Maar ik vroeg me af of iemand hier weet welke test het meest gevoelig en beste is.... Alvast heel erg bedankt! Groetjes 'Miss Marple'....
Waanzinnig dat jullie gelijk zo lief reageren! Heel erg bedankt!!! Ik heb een bloed test gevraagd aan mijn huisarts. Juist omdat...als het compleet onmogelijke toch gebeurt is...ik een heel grote kans heb op buitenbaarmoederlijke zwangerschap...Vandaar de paniek. Mijn HA zegt dat ik dan over de grond zou moeten rollen van de pijn...??? En dat een bloed test dus niet nodig is. Ik heb wel aangedrongen op een echo. Deze staat voor 17 Januari.... Weet iemand of een inwendige echo schadelijk is mocht ik toch...???? Zo raar allemaal.....voel me wel gesteund door jullie! Heel erg bedankt!
Dat zou ik ook doen kan zijn dat je weinig zwangerschapshormonen aanmaakt dat is met bloed test beter te zien ,
Nee, een inwendige echo is niet schadelijk. Sterker nog, meestal doen ze in de eerste 3 maanden van een zwangerschap alleen maar een inwendige echo. Bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap schijn je ook veel last te hebben van je nek en schouder + buikpijn. Maar jij hebt dus geen pijnklachten? En ik wil je niet kwetsen ofzo, maar weet je ook wanneer je moeder in de overgang ging? Want als ze vrij vroeg in de overgang was, dan kan dat jou ook overkomen. Dat zou dan je afwijkende cyclus dan ook kunnen verklaren. Maar daar gaan we niet van uit! Ik hoop op GOED nieuws voor je!
Mijn sz had een buitenbaarmoederlijk, en zij kwam er achter dat ze zw was doordat ze flauw was gevallen en extreme buikpijn had. Gelijk naar ha, naar gyn en toen zagen ze gelijk dat het fout zat. Als het echt een bm is lig je krom van de pijn. Zij was toen 8 wk toen ze er achter kwamen.
Hey Be Happy! Heel erg bedankt voor je reactie en nee, je kwetst me niet...Ik vind het een beetje naar om te zeggen om een site als deze maar ik heb ...geen...kinderwens. ( vind ik echt heel rot om te melden hier...).... Ik maak nu alleen heel erg rare lichamelijke zaken mee...bij mijn moeder is de baarmoeder verwijderd rond haar 40e..ze ging toen daardoor vrij snel in de overgang. Ik heb alles nog en ovuleer erg regelmatig....Heb op de eierstok ontstekingen na en de toestanden en de dichte eileiders....eigenlijk nooit problemen.....En ik heb inderdaad ook geen enorme pijnen...lichte ongesteldheidskrampjes...zonder dat er iets komt.... Ik ga morgen een bloed test vragen bij de HA...dan weet ik meer...hoop ik.... Heel erg bedankt voor je reactie !!!
Mijn moeder is paar jaar terug ook spontaan zwanger geworden ondanks dichte eileiders! Helaas ging dit toen mis, maar het kan dus wel.. Hopelijk is 't bij jou niet zo aangezien je geen kinderwens hebt. Maar als het een bbz is, dan merk je dat echt wel, doet namelijk best veel pijn
Heel erg bedankt voor je bericht! Ik ga morgen gewoon om een bloedtest vragen. Heel erg veel succes jij he!!!!En vast heel erg gefeliciteerd!
Mocht je ha geen bloedtest willen doen, dan zou ik je de clearblue digitale test aanraden. Die teste bij mij snel positief terwijl op de kruidvat 2 voor 5 euro nog maar een heel vaag 2e streepje te zien was. Succes ermee.