Ontstoken tandvlees

Discussion in 'Zwanger worden' started by Susannelilian, Dec 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Smile87

Smile87 Lid

Nov 16, 2012
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Susannelilian: Voor tussen de tanden en kiezen komt op nummer 1 een rager wanneer het gaat om een tandvlees ontsteking. Als er onvoldoende ruimte zit tussen de tanden en kiezen kun je ook heel veel bereiken met een stoker (maar dan wel een houten stoker, niet van plastic). Dus houten stoker is nummer 2. Flossen heeft geen effect op het tandvlees, wel is het goed om gaatjes te voorkomen. Want een rager en stoker gaan over het tandvlees wanneer je deze gaat gebruiken. Hiermee stimuleer je de doorbloeding en masseer je het tandvlees. Bij flossen doe je dat niet. Een flossdraad gaat wel door het contactpunt van de tanden en kiezen. Dat doet een stoker en rager dan weer niet. Even kort samenvatten. Flossen om gaatjes te voorkomen en ragen/stoken om tandvleesproblemen te verhelpen. Verder maakt het niet uit welke tandpasta je gebruikt. De beste zijn de goedkoopste (denk aan Lidl). Als je problemen heb zoals gevoelige tanden, maakt het wel uit welke tandpasta je gebruikt dan kun je beter eentje nemen die goed is tegen gevoelige tanden. Sensodyne is bijvoorbeeld wel een goede. Maar bij de een helpt dit minder goed dan bij een ander. Dus het is wel even uitzoeken wat jou beter zal helpen.

2. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @brusje1: maar mn innstelling heb ik waarschijnlijk nog helemaal niet gehad (zat gister pas op 8 DPO en pas op 4 dagen na de terugplaatsing van de 2 cryo's) en de ontsteking neemt alweer af :(...

3. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @Smile87: moet als het goed is nog ergens flosdraad hebben, maar een rager heb ik nog nooit gebruikt... Gebruik trouwens altijd houten tandenstokers (ALS ik ze gebruik hihi). Sensodyne hebben we nu, maar kan ook Zendium of Parodontax zijn, zijn alle 3 goed toch?

Share This Page