Kort lichaam, grote baby en stuitligging... Wat nu?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Barbiie2091, Apr 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Barbiie2091

Apr 18, 2014
    15
    0
    0
    Hoi, ik heb een vraagje... Mijn baby ligt met34 weken (en 5 dagen) weer in stuitligging, (ze was al omgedraaid maar is weer teruggedraaid) en de verloskundige heeft het erover om haar uitwendig te proberen te draaien. Mijn placenta ligt aan de buikwand, ik heb gelezen dat het dan gevaarlijk of onmogelijk is om de baby te keren? En als ze haar niet gekeerd krijgen, wordt het een keizersnee ivm groot hoofdje (volgens de VK kan ik beter geen natuurlijke bevalling in stuitligging proberen).. Ik ben erg bang voor een keizersnee... Zijn er tips? O ja, de VK zegt dat mijn baby waarschijnlijk niet genoeg ruimte heeft om nu nog om te draaien, omdat ik een kort lichaam heb en mijn kindje aan de grote kant is....:(

Alvast bedankt x

2. Gea T

Gea T Actief lid

Jun 26, 2013
    445
    0
    0
    Hallo Barbiie,

Of je kindje nog met behulp van een uitwendige versie gedraaid kan worden is moeilijk te zeggen. De gynaecoloog beslist hier namelijk over en neemt inderdaad de grootte van de baby, placentalokalisatie, de hoeveelheid vruchtwater en dergelijke mee in hun beslissing. Ook zal de gynaecoloog met je bespreken of het verstandig is om voor een vaginale bevalling te gaan of te kiezen voor een keizersnede. Je vragen kan ik dus niet beantwoorden maar zal de gynaecoloog samen met je gaan bekijken. Tips bij een stuitligging: zorg dat je je handen op je onderbuik houdt als je bijvoorbeeld op de bank zit en niet boven op je buik aangezien baby's wel eens richting je handen 'kruipen'. Sommige vrouwen proberen eerst nog moxatherapie of voetreflexmassage om te proberen hun kindje te laten draaien.
    Succes!

Groetjes Gea

3. Barbiie2091

Apr 18, 2014
    15
    0
    0
    Hoi Gea, oke, bedankt voor de tip! Ik ga het proberen !!

Share This Page