Onze dochter heeft sinds de vierde dag last van een ontstoken traanbuisje, afgelopen dagen was de viezigheid in haar oogje minder alleen had zij nog wel een dik bultje in haar ooghoek. Nu net zag ik dat deze ineens minder dik was en in haar oogje zat veel viezigheid. Is er iemand die hier ervaring mee gehad heeft? Kan dit kwaad? We houden het zoiezo goed schoon met n watje en afgekoeld gekookt water.
Ons zoontje heeft het sinds de geboorte. Soms is het een paar dagen beter. Deze ochtend hing er weer een hele ingedroogde korst in zijn ooghoek. Gewoon uitkuisen zoals jullie doen en eventueel het traankanaal zachtjes masseren met je pink. Zou normaal vanzelf over gaan.
Geef je borstvoeding? Druppeltje melk in het oogje druppelen. Ja, echt serieus. Hielp hier als een tierelier.
Ik heb het zelf wel eens gehad. Behalve dat het ranzig is dat je prut in je oog krijgt kan het geen kwaad, het wordt er gewoon uitgeknipperd.
@artamesia, ik masseer het inderdaad regelmatig even en dat lijkt nu wel geholpen te hebben! T ziet er ook zo sneu uit, heel d'r oogje hangt scheef @koon, haha ja dat heb ik inderdaad gehoord dat dat goed werkt! Alleen geef ik flesvoeding
Mijn dochter heeft er een week of 4 last van gehad. Goed schoonhouden zoals je al doet en inderdaad masseren en opeens is het over! Zolang het oogwit maar niet rood is, kan het geen kwaad. Ziet er alleen erg zielig uit!
Mensen in de buurt die bv geven? Druppeltje 'lenen'? Let op met schoonmaken, steeds nieuw watje, zodat je niet herbesmet
Heb dat eens aan een oogarts voorgelegd...die zegt absoluut NIET doen. Gewoon goed schoon houden...geen andere dingen in het oog mikken.
Mijn zoontje had dit 3 maanden lang. Homeopathie toch maar geprobeerd en hop 2 dagen later wad het over. Echt waar!