Heb ik weer, zit ik met een ontstoken vinger. Het is volgens mij gekomen omdat ik van de week een haakie aan mijn nagel/vinger weghaalde Maar goed, doet op zich niet extreem zeer maar het is wel dik en rood. Het klopt, gister en eergisteren stond het ook strak ( de huid ) nu ook wel een beetje maar niet zo heel erg. Zit de hele week al in soda badjes en sinds gisteren heb ik er trekzalf en betadine pleisters op gedaan. Kan ik er nog meer aan doen? En nee ik ga niet naar de dokter, wil eerst kijken of het zelf op te lossen valt, het is '' maar '' een ontstoken vinger.
nee tis nog niet open, kan ik dat zelf doen? ik dacht eerlijk gezegd dat het door de trekzalf misschien open zou gaan
alle dingen die ik zou kunnen bedenken heb je gedaan. verder geen idee. hahaha trekzalf vind ik altijd zon raar woord hahaha
whahah ik stond ook echt bij de Etos, uuuh ik zoek uuuh (heel zachtjes) trekzalf had er nog nooit van gehoord en dacht eerlijk gezegd dat mijn moeder me weer in de zeik nam ofzo hahah
Ik deed altijd een naald warm maken en een prikje erin dat alles eruit kan. Maar een keer had ik zo erg dat ik naar de ha gegaan was en dr kwam me toch n zooi uit!
hahahaha ikzag vroeger altijd bij ons thuis zon potje staan. toen ik net wist wat trekken was had ik ook zoiets van. whahaha dacht dat dat echt om te trekken was
Aaaa wil je me gek hebben?? Ik zie ook allemaal horror verhalen op internet, ik wil echt niet dat er in gesneden word ofzo. Denk dat ik vanavond maar even een diclofenac neem van mijn mannetje hahah
Ik. Heb dat vorige maand ook gehad. Begon als pijnlijke plek naast mijn nagelriem en daarna ook kloppen en kwam er via nagelriem ook groene pus uit. Ik werk in de schoonmaak en voor dat de pus er uit kwam kom best vaak met handen in schoonmaaksop gezeten. Dacht dat ik het daardoor wel had laten verergeren. Uiteindelijk toch ff naar dokter gegaan aangezien er elke dag troep uit bleef komen. Dokter vertelde juist dat het schoonmaak middel juist goed had gedaan. Kon erzoals jij ook nog wat betaling zalf opdoen. Maar voor de rest gewoon soda of biotex badje en moet vanzelf overgaan. Heb er toch wel ruim 2 weken kast van gehad. Hoop dat je er snel vanaf bent.
Maar bij mij komt er dus helemaal geen viezigheid uit, zou ik het dan moeten doorprikken ofzo? Ieuw het idee alleen al.
Toch echt even open pulken of even met een naald erin, ik ben van de pulk en peulk het gewoon open, brr naalden , en dan de rotzooi eruit laten en dan geneest het vaak erg snel.
Als er nog geen viezigheid uit komt is het nog niet "rijp". In de biotex weken, groene leem papje erop smeren ( dat is om de viezigheid eruit te trekken) en als het open is honingzalf / propolis zalf erop smeren. Dat werkt als een tierelier.
Ik zou het inderdaad proberen een beetje open te maken met een naald zodat de troep eruit kan. En verder inderdaad in de Soda met die vinger..
Hier geen ervaring met Soda, wel met biotex (groen doosje). Ik heb het van de week nog gebruikt bij een ontstoken teen van mijn zoontje. Daar gaat het spontaan van open en dan kun je het vuil eruit duwen. Zelf heb ik liever dat het vanzelf open gaat dan dat er gepulkt moet worden.
Je moet wel zorgen dat het open is, anders heeft het allemaal geen effect. Zou dat wel snel doen, even met een naald die gedesinfecteerd is en dan de zooi eruit laten komen in een badje biotex ofzo, pleister met trekzalf en al die andere dingen die je al hebt gedaan. Die dingen helpen weinig als het niet open is.